niedziela, 3 kwietnia 2016

Sposób na kobietę?

Najnowsza kampania marki Nike skierowana została do kobiet. Koncepcją reklamy było atrakcyjne przedstawienie sportu, mające na celu zachęcić żeńskich odbiorców do aktywności fizycznej, a przy tym zareklamować, czy wręcz zaproponować im firmę Nike. Formę jaką przyjęła ich reklama był ośmioodcinkowy serial „Margot vs. Lily”. Tytułowe bohaterki, jak okazuje się już w pierwszym odcinku, są adoptowanymi siostrami o tak samo różnej rasie jak i zainteresowaniach: jedna jest skoncentrowana na sporcie, druga na budowaniu więzi międzyludzkich. Pewnego razu dziewczęta kłócą się i zawierają zakład – sportsmenka ma pozyskać 3 przyjaciół a popularna założyć sportowy kanał na portalu internetowym.


Serial od marki Nike emitowany był na platformie YouTube i od stycznia tego roku, czylu momentu ukazania, pierwszy docinek naliczył już 19 268 124 wyświetleń. Jak przyznała Kerri Hoyt-Pack, wiceprezes Nike Woman Brand Marketing: „myślę, że to dla nas świetna możliwość wyświetlenia pełnej szerokości wszystkich rodzajów sportowców. Tworząc dłuższą formę możemy zawrzeć te wszystkie emocje towarzyszące przygodzie z fitnessem”.



Obranie serialu za sposób reklamy wydaje się być wyjątkowy w zestawieniu z tak dobrze znanym dotychczas „lokowaniem produktu”. I chociaż jest to swego rodzaju innowacja, przygotowywanie serialu pod reklamę nie jest tak całkiem nowe. Wiele amerykańskich seriali jest w posiadaniu list produktów reklamowych na wiele przed spisaniem scenariusza. Choć znacznie rzadziej, sytuacje takie odnajdują swoje miejsce także w Polsce. „Piąty stadion” to 65-cio odcinkowy mini serial promujący browar Tyskie (Kompania Piwowarska)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.