Najnowsza kampania marki Nike skierowana została do kobiet.
Koncepcją reklamy było atrakcyjne przedstawienie sportu, mające na celu
zachęcić żeńskich odbiorców do aktywności fizycznej, a przy tym zareklamować,
czy wręcz zaproponować im firmę Nike. Formę jaką przyjęła ich reklama był
ośmioodcinkowy serial „Margot vs. Lily”. Tytułowe bohaterki, jak okazuje się
już w pierwszym odcinku, są adoptowanymi siostrami o tak samo różnej rasie jak
i zainteresowaniach: jedna jest skoncentrowana na sporcie, druga na budowaniu
więzi międzyludzkich. Pewnego razu dziewczęta kłócą się i zawierają zakład –
sportsmenka ma pozyskać 3 przyjaciół a popularna założyć sportowy kanał na
portalu internetowym.
Serial od marki Nike emitowany był na platformie YouTube i
od stycznia tego roku, czylu momentu ukazania, pierwszy docinek naliczył już 19 268 124
wyświetleń. Jak przyznała Kerri Hoyt-Pack, wiceprezes Nike Woman Brand
Marketing: „myślę, że to dla nas świetna możliwość wyświetlenia pełnej
szerokości wszystkich rodzajów sportowców. Tworząc dłuższą formę możemy zawrzeć
te wszystkie emocje towarzyszące przygodzie z fitnessem”.
Obranie
serialu za sposób reklamy wydaje się być wyjątkowy w zestawieniu z tak dobrze
znanym dotychczas „lokowaniem produktu”. I chociaż jest to swego rodzaju innowacja,
przygotowywanie serialu pod reklamę nie jest tak całkiem nowe. Wiele
amerykańskich seriali jest w posiadaniu list produktów reklamowych na wiele
przed spisaniem scenariusza. Choć znacznie rzadziej, sytuacje takie odnajdują
swoje miejsce także w Polsce. „Piąty stadion” to 65-cio odcinkowy mini serial promujący
browar Tyskie (Kompania Piwowarska)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.