piątek, 29 kwietnia 2016

Kampanie reklamowe na Snapchacie

Snapchat daje możliwość wyjścia poza klasyczny schemat reklamy. Aplikacja ta staje się coraz to bardziej sprawnym kanałem komunikacji marketingowej, a jego potencjał dostrzega coraz więcej marek.

Oto 8 przykładów kampanii reklamowych, które odbyły się za pośrednictwem Snapchata i cieszyły się ogromną popularnością wśród odbiorców. 

1. McDonald’s

Mc Donald’s do swojej kampanii reklamowej wykorzystał jeden z najpopularniejszych chwytów marketingowych, a mianowicie postać celebryty. Amerykański koszykarz Lebron James pojawia się w końcowym fragmencie filmiku reklamującego kanapkę z bekonem i wygłasza jedno zdanie: „Welcome to the club, baby!” 




2. H&M Polska

Marka H&M była partnerem Boiler Room, które odbyło się w Warszawie i w Krakowie. Z tej okazji została przygotowana gra miejska, w której za pomocą Snapchata można było zdobyć ostatnie bilety na to wydarzenie. Bilety był ukryte w wybranych salonach sprzedaży H&M. 






3. Swarovski Entertainment 

Podczas promocji filmu „Romeo i Julia” odbiorcom wysyłane był kadry z filmu. 
Zadaniem użytkownika było zrobienie zrzutu ekranu i podzielenie się obrazkiem na serwisach społecznościowych przy użyciu hashtagu #romeomoments. Dziesięciu fanów nagrodzono wisiorkami Swarovskiego. 

4. MTV


Brytyjski oddział MTV użył Snapchata do promocji reality show „Ekipa z Newcastle”. Potencjał aplikacji zostal w pełni wykorzystany, gdyż MTV za pośrednictwem Snapchata wysyłało do swoich fanów zdjęcia oraz krótkie filmiki, a w czasie emisji serialu z pomocą aplikacji przypominano odbiorcom o emisji programu. 


5. 16Handles


Marka poprosiła swoich fanów na Facebooku i Twitterze, aby przesłali po przez aplikację zdjęcie zamrożonego jogurtu. Fani mieli tylko 10 sekund na okazanie kuponu zniżkowego, który wynosił 16%, 50% a nawet 100%. 16 Handles zdecydowało się użyć Snapchata zamiast Twittera ze względu na brak możliwości dzielenia się kuponem rabatowym ze znajomymi. 


6. Heineken

Browar wykorzystał aplikację podczas festiwalu muzycznego Coachella. Posłużył on marce do ogłaszania koncertów – niespodzianek. Na Snapchata dodawane były zdjęcia z podpowiadające jaki artysta pojawi się na scenie. Osoby, które prawidłowo odgadły co to za artysta, dostawały dodatkowe informacje na temat występu. 


7. WWF 

Kampania duńskiego i tureckiego WWF #LastSelfie miała zwrócić uwagę ludzi na zagrożone wyginięciem gatunki. Cel został osiągnięty. Dzięki temu fundacja osiągnęła swój miesięczny cel dotacji w niecałe 3 dni. 



8. Adidas Polska „TubularUncover” 

Blogerka Maffashion poprowadziła real-time webturniej Adidasa. Za pośrednictwem Snapchata dawała ona podpowiedzi w formie zdjęć oraz wideo, a uczestnicy na podstawie podpowiedzi musieli szukać ukrytych na Instagramie hashtagów, które zapewniały wygraną. Osoby, które jako jedne z pierwszych odgadły pełną nazwę konkursowych hashtagów i wpisały poprawne hasło w komentarzu na instagramowym profilu Sizeera, otrzymywały wiadomość prywatną. W konkursie zostało nagrodzonych aż 50 osób, które otrzymały buty Adidas Tubular. 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.