Postęp technologiczny rozwija się w nieubłagalnym tempie. W reklamie multimedialnej zaszło wiele zmian. Twórcy innowacyjnych technologii przerzucili się na ruchy i gesty, które stosują w reklamach. Takim przykładem może być interaktywna podłoga iFloor.
Jest to nowoczesne rozwiązanie prezentacji
polegającej na wyświetlaniu na wybranej płaszczyźnie ( podłoga, ściana, stół,
bar ) jednego z gotowych interaktywnych
scenariuszy animacji. Ten scenariusz to zbiór
reakcji na obrazie zachodzący pod pływem ruchu. Każdy scenariusz to inny
efekt, które można zmieniać i modyfikować. Na ekranie takiej reklamy można
zobaczyć przeróżne efekty. Wszystko dopasowane jest dla potrzeb klienta.
Jak to działa?
Zasada iFloor działa w zintegrowanym systemie projekcji multimedialnej.
Kamera z czujnikiem ruchu przekazuje
dane do komputera, a ten po przetworzeniu do projektora. Dzięki temu
połączeniu wyświetlana animacja reaguje zmianą na każdy ruch, który pojawia się
w polu widzenia kamery. Dodatkowo można usłyszeć reakcję dźwiękową na każdy
ruch.
Oczywiście najczęściej z takiej maty interaktywnej
korzysta przede wszystkim wiele agencji
reklamowych na swoich eventach, promując swoich klientom coś nowego,
wyjątkowego oraz przyciągające dużą uwagę. Także korzysta z nowoczesnej maty studia
telewizyjne, które chcą nagrać film reklamowy.
Jakie są przykłady takich animacji ?
Największym powodzeniem wśród klientów cieszą się
efekt chodzenia po powierzchni wirtualnej wody, która zachowuje się jakby była
prawdziwa. W efekcie można zobaczyć
płynące tropikalne ryby. Nazwać to można podwodnym światem. Prócz płynącej wody
można zobaczyć zdjęcia promowanego produktu, każda animacja lub film.
![]() |
http://www.alphavision.pl/interaktywna-podloga-ifloor-i-sciana-iwall.html |
Innym efektem może być odsłanianie tła na ekranie.
Polega to na odkrywaniu poruszającej się osoby na grafice stanowiącej tło (
logo, zdjęcie produktu, rysunek ).
Bardzo znane są interaktywne rzuty karne. Jest to
forma gry oparta o projekcie dwóch lub jednego projektora i dodatkowego nośnika
obrazu. Często pojawia się na eventach w zamkniętych pomieszczeniach oraz na
imprezach plenerowych. Ta gra idealnie wpisuje się w charakterystykę imprez piłkarskich. Przykładem takim jest kampania
reklamowa Coca Cola promująca Puchar Świata Fifa 2014 w Brazylii.
Firma BMW także zastosowała podłogę iFloor na
spotkaniach promujących ich markę. Tutaj zastosowali metodę rozsiewania czyli
osoba poruszająca się po podłodze
drobnych grafik na dużym zdjęciu samochodu.
Nie tylko na podłodze można stosować matę
iFloor. Wykorzystać też można na stole (
gry wirtualne, bilard ). Takie stół
można było spotkać na evencie promującą piwo Heinekena oraz w klubach promującą
konkretne marki alkoholu, napojów, papierosów.
![]() |
http://www.alphavision.pl/interaktywna-podloga-ifloor-i-sciana-iwall.html |
Oprócz na podłodze, także są interaktywne ściany
multiTap. Tak jak wyżej opisane iFloor ma zastosowanie w marketingu i promocji
marek dzięki ruchom i gestom. Taka ściana jest stosowana w centrach handlowych,
targach, muzeach turystycznych.
Przykłady gdzie można zobaczyć takie ściany.
![]() |
http://multitouch.pl/produkty/sciana-interaktywna |
![]() |
http://multitouch.pl/produkty/sciana-interaktywna |
Dzięki temu urządzeniu prosta ściana zamienia się na
niezapomniane doświadczenie interakcji ruchu i obrazów multimedialnych.
Powoduje przekazywanie treści marketingowej w ekscytujący sposób poprzez grę i
zabawę, przyciągając w naturalny sposób uwagę każdego klienta.
Interaktywna podłoga to nowoczesny sposób przyciągnięcia do siebie klientów. Na
imprezach można promować dany produkt za pomocą ściany, podłogi
interaktywnej. Reklama interaktywna to
prosty sposób przyciągnięcia do siebie klientów, tym właśnie jest ściana
interaktywna. Jest to nowy sposób
promowania produktu, nie jest jeszcze przez wiele firm stosowane.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.