niedziela, 10 kwietnia 2016

Od kreatywności po reklamę multimedialną

Postęp technologiczny rozwija się w nieubłagalnym tempie. W reklamie multimedialnej zaszło wiele zmian. Twórcy innowacyjnych technologii przerzucili się na ruchy i gesty, które stosują w reklamach. Takim przykładem może być interaktywna podłoga iFloor.


Jest to nowoczesne rozwiązanie prezentacji polegającej na wyświetlaniu na wybranej płaszczyźnie ( podłoga, ściana, stół, bar ) jednego z gotowych  interaktywnych scenariuszy animacji. Ten scenariusz to zbiór  reakcji na obrazie zachodzący pod pływem ruchu. Każdy scenariusz to inny efekt, które można zmieniać i modyfikować. Na ekranie takiej reklamy można zobaczyć przeróżne efekty. Wszystko dopasowane jest dla potrzeb klienta.

Jak to działa?

Zasada iFloor działa w  zintegrowanym systemie projekcji multimedialnej. Kamera z czujnikiem ruchu przekazuje  dane do komputera, a ten po przetworzeniu do projektora. Dzięki temu połączeniu wyświetlana animacja reaguje zmianą na każdy ruch, który pojawia się w polu widzenia kamery. Dodatkowo można usłyszeć reakcję dźwiękową na każdy ruch.

Oczywiście najczęściej z takiej maty interaktywnej korzysta  przede wszystkim wiele agencji reklamowych na swoich eventach, promując swoich klientom coś nowego, wyjątkowego oraz przyciągające dużą uwagę. Także korzysta z nowoczesnej maty studia telewizyjne, które chcą nagrać film reklamowy.

Jakie są przykłady takich animacji ?

Największym powodzeniem wśród klientów cieszą się efekt chodzenia po powierzchni wirtualnej wody, która zachowuje się jakby była prawdziwa.  W efekcie można zobaczyć płynące tropikalne ryby. Nazwać to można podwodnym światem. Prócz płynącej wody można zobaczyć zdjęcia promowanego produktu, każda animacja lub film.

http://www.alphavision.pl/interaktywna-podloga-ifloor-i-sciana-iwall.html


Innym efektem może być odsłanianie tła na ekranie. Polega to na odkrywaniu poruszającej się osoby na grafice stanowiącej tło ( logo, zdjęcie produktu, rysunek ).

Bardzo znane są interaktywne rzuty karne. Jest to forma gry oparta o projekcie dwóch lub jednego projektora i dodatkowego nośnika obrazu. Często pojawia się na eventach w zamkniętych pomieszczeniach oraz na imprezach plenerowych. Ta gra idealnie wpisuje się w charakterystykę  imprez piłkarskich. Przykładem takim jest kampania reklamowa Coca Cola promująca Puchar Świata Fifa  2014 w Brazylii.



Firma BMW także zastosowała podłogę iFloor na spotkaniach promujących ich markę. Tutaj zastosowali metodę rozsiewania czyli osoba poruszająca się  po podłodze drobnych grafik na dużym zdjęciu samochodu.


Nie tylko na podłodze można stosować matę iFloor.  Wykorzystać też można na stole ( gry wirtualne, bilard ).  Takie stół można było spotkać na evencie promującą piwo Heinekena oraz w klubach promującą konkretne marki alkoholu, napojów, papierosów.

http://www.alphavision.pl/interaktywna-podloga-ifloor-i-sciana-iwall.html

Oprócz na podłodze, także są interaktywne ściany multiTap. Tak jak wyżej opisane iFloor ma zastosowanie w marketingu i promocji marek dzięki ruchom i gestom. Taka ściana jest stosowana w centrach handlowych, targach, muzeach turystycznych.

Przykłady gdzie można zobaczyć takie ściany.

http://multitouch.pl/produkty/sciana-interaktywna

http://multitouch.pl/produkty/sciana-interaktywna


Dzięki temu urządzeniu prosta ściana zamienia się na niezapomniane doświadczenie interakcji ruchu i obrazów multimedialnych. Powoduje przekazywanie treści marketingowej w ekscytujący sposób poprzez grę i zabawę, przyciągając w naturalny sposób uwagę każdego klienta.


Interaktywna podłoga to nowoczesny sposób  przyciągnięcia do siebie klientów. Na imprezach można promować dany produkt za pomocą ściany, podłogi interaktywnej.  Reklama interaktywna to prosty sposób przyciągnięcia do siebie klientów, tym właśnie jest ściana interaktywna.  Jest to nowy sposób promowania produktu, nie jest jeszcze przez  wiele firm stosowane. 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.