Banner reklamowy, co o nim wiemy?
Większości z nas kojarzy się z stałym, prostym obrazem, który
stanowi jedną z form reklamy marki. Charakteryzuje go brak dźwięków,
animacji, efektów, które mogłyby przyciągnąć naszą uwagę na
dłużej. Ot jeden z elementów strony internetowej, który ma swoją
rację bytu i na który klikamy dosyć niechętnie, raczej z
przypadku. Kampania bannerowa odbywa się za pomocą stron
partnerskich, które przystępują do programu reklamowego . Tego
typu akcje reklamowe mają wiele zalet takich jak np. kontrola nad
budżetem kampanii, ale równocześnie jedną zasadniczą wadę : są
nudne.
(http://archive2.cra.org/ccc/visioning/visioning-activities/interactive-technology)
Głównym powodem blokowania reklam
bannerowych przez użytkowników jest to, że większość z nich ma
mało atrakcyjną wizualnie formę i nachalny sposób dystrybuowania.
Ale to tylko wierzchołek góry lodowej. Okazuje się, że nawet
dobrze zrobiona reklama tego typu jest przez użytkowników
ignorowana. Zjawisko to określono mianem Banner Blindness. Ten
rodzaj „ślepoty” skutkuje nie tyle brakiem reakcji na elementy
reklamowe pojawiające się na stronie, co nie dostrzeganie ich. Taka
reakcja wywołana jest przeciążeniem sensorycznym docierających do
nas stale wiadomości z różnych zakamarków Internetu. Organizm
wykształcił mechanizm obronny przeciwko przeciążeniu
informacyjnemu. Wielu marketingowców rezygnuje z prowadzenia tego
typu kampanii ze względu na ich niską skuteczność. Ekspozycja
marki przez banner reklamowy wydaje się być mało efektywnym
sposobem. Wystarczy jednak odrobina kreatywności i nudny banner
reklamowy zamienia się w interaktywną perełkę.
(http://www.arzocreative.com/service/digital-campaign/)
Interaktywne
banery reklamowe zwiększają świadomość marki już za jednym
kliknięciem. Mogą uruchamiać wideo lub dźwięk w momencie, gdy
kursor myszy znajdzie się nad nimi. Często w tym celu
wykorzystywane są dwa filmy pierwszy kilkunastosekundowy, drugi
dłuższy. Użytkownicy, którzy nadal są zainteresowani oglądaniem
reklamy odtwarzają jego kilkuminutową wersję i mogą
bliżej zapoznać się z marką oraz promowanym produktem. Reklamy zawierają także
odnośniki do social mediów lub strony internetowej marki. Tego typy bannery posiadają większość zalet, którymi poszczycić się mogą inne
interaktywne formy promocji, a przy tym stanowić istotny element
spajający całą akcję. Reklamy bannerowe świetnie
sprawdzają się na różnego rodzaju urządzeniach mobilnych, w
których problemem jest zawężone pole widzenia. Dzięki
interaktywności i prostej animacji zwracają uwagę konsumenta, nie
kolidując z jego innymi aktywnościami. Dla wielu właścicieli
smartphonów, telefon jest pierwszym urządzeniem, które biorą do
ręki po obudzeniu i przed pójściem spać. Dlatego bannery
reklamowe, które mają znamiona interaktywności są w stanie
utrzymać uwagę i trafić do szerokiego grona odbiorców. Poniżej kilka przykładów tego jak
zrobić nieszablonowy, interaktywny banner reklamowy tak, aby
przyciągał uwagę i zakorzenił wizerunek marki w umyśle
użytkownika.
Najmniejszy sklep Ikea na świecie.
Firma Catbury. Wyzwanie - budowa znaku "ok" z tabliczek czekolady. Każde kliknięcie na banner - kolejna czekoladowa "cegiełka"
Smart Argentina - kliknięcie na banner znajdujący się na Twitterze firmy pozwoliło zbudować animację samochodu przemieszczającego się po mieście.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.