poniedziałek, 4 kwietnia 2016

Ekscytująca kampania bannerowa w sieci? To da się zrobić!

Banner reklamowy, co o nim wiemy? Większości z nas kojarzy się z stałym, prostym obrazem, który stanowi jedną z form reklamy marki. Charakteryzuje go brak dźwięków, animacji, efektów, które mogłyby przyciągnąć naszą uwagę na dłużej. Ot jeden z elementów strony internetowej, który ma swoją rację bytu i na który klikamy dosyć niechętnie, raczej z przypadku. Kampania bannerowa odbywa się za pomocą stron partnerskich, które przystępują do programu reklamowego . Tego typu akcje reklamowe mają wiele zalet takich jak np. kontrola nad budżetem kampanii, ale równocześnie jedną zasadniczą wadę : są nudne. 

(http://archive2.cra.org/ccc/visioning/visioning-activities/interactive-technology)

Głównym powodem blokowania reklam bannerowych przez użytkowników jest to, że większość z nich ma mało atrakcyjną wizualnie formę i nachalny sposób dystrybuowania. Ale to tylko wierzchołek góry lodowej. Okazuje się, że nawet dobrze zrobiona reklama tego typu jest przez użytkowników ignorowana. Zjawisko to określono mianem Banner Blindness. Ten rodzaj „ślepoty” skutkuje nie tyle brakiem reakcji na elementy reklamowe pojawiające się na stronie, co nie dostrzeganie ich. Taka reakcja wywołana jest przeciążeniem sensorycznym docierających do nas stale wiadomości z różnych zakamarków Internetu. Organizm wykształcił mechanizm obronny przeciwko przeciążeniu informacyjnemu. Wielu marketingowców rezygnuje z prowadzenia tego typu kampanii ze względu na ich niską skuteczność. Ekspozycja marki przez banner reklamowy wydaje się być mało efektywnym sposobem. Wystarczy jednak odrobina kreatywności i nudny banner reklamowy zamienia się w interaktywną perełkę. 

 (http://www.arzocreative.com/service/digital-campaign/)

Interaktywne banery reklamowe zwiększają świadomość marki już za jednym kliknięciem. Mogą uruchamiać wideo lub dźwięk w momencie, gdy kursor myszy znajdzie się nad nimi. Często w tym celu wykorzystywane są dwa filmy pierwszy kilkunastosekundowy, drugi dłuższy. Użytkownicy, którzy nadal są zainteresowani oglądaniem reklamy odtwarzają jego kilkuminutową wersję i mogą bliżej zapoznać się z marką oraz promowanym produktem. Reklamy zawierają także odnośniki do social mediów lub strony internetowej marki. Tego typy bannery posiadają większość zalet, którymi poszczycić się mogą inne interaktywne formy promocji, a przy tym stanowić istotny element spajający całą akcję. Reklamy bannerowe świetnie sprawdzają się na różnego rodzaju urządzeniach mobilnych, w których problemem jest zawężone pole widzenia. Dzięki interaktywności i prostej animacji zwracają uwagę konsumenta, nie kolidując z jego innymi aktywnościami. Dla wielu właścicieli smartphonów, telefon jest pierwszym urządzeniem, które biorą do ręki po obudzeniu i przed pójściem spać. Dlatego bannery reklamowe, które mają znamiona interaktywności są w stanie utrzymać uwagę i trafić do szerokiego grona odbiorców. Poniżej kilka przykładów tego jak zrobić nieszablonowy, interaktywny banner reklamowy tak, aby przyciągał uwagę i zakorzenił wizerunek marki w umyśle użytkownika. 

Najmniejszy sklep Ikea na świecie.

 Firma Catbury. Wyzwanie - budowa znaku "ok" z tabliczek czekolady. Każde kliknięcie na banner - kolejna czekoladowa "cegiełka"


 Smart Argentina - kliknięcie na banner znajdujący się na Twitterze firmy pozwoliło zbudować animację samochodu przemieszczającego się po mieście.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.