(se.pl)
2
miliardy aktywnych użytkowników sieci – te dane mówią same za
siebie. Social media stały się nieprzecenionym kanałem komunikacji
dla przedsiębiorstw, które chcą zbudować relacje z konsumentami.
W zależności od grupy docelowej, do której staramy się dotrzeć,
mamy do dyspozycji szerokie spektrum możliwości. Jedną z takich
społeczności może być Instagram – platforma, za pomocą której
udostępniane jest 70 milionów nowości fotograficznych dziennie.
Może być ona świetnym narzędziem w zasadzie dla każdego rodzaju
akcji promocyjnej. Instagram jest szczególnie wartościowy dla marek
zawodowo związanych z wizerunkiem, zajmujących się modą czy
wystrojem wnętrz. Pomocny będzie również w przypadku biur
podróży czy firm sprzedających produkty spożywcze. Nie od dzisiaj
wiadomo, że atrakcyjnie przedstawiony produkt potrafi zachęcić do
zakupu nawet najbardziej opornego klienta. Na tej zasadzie funkcjonuje
wiele sklepów internetowych, a sieć obiegają coraz to nowe zdjęcia
towarów, których rzeczywisty wygląd nijak się ma do ich
obrobionych komputerowo pierwowzorów. Instagram oferuje jednak dużo
większe możliwości – przede wszystkim tworzenia grupy
followersów, którzy aktywnie współżyją z marką i identyfikują
się z jej wizerunkiem. Analizy 50-ciu najpopularniejszych marek
posiadających swoje konto na tej platformie wykazały, ze Instagram
jest niekwestionowanym królem szybkości interakcji marka –
konsument.
(http://rhymeandreasondesign.com)
Instagram
nie istnieje bez hashtagów. To specyficzny język, w którym
porozumiewają się jego użytkownicy, a ignorowanie go może
zakończyć się fiaskiem dla naszej kampanii. Hashtagi pomagają w
dotarciu do grupy docelowej. W tym przypadku ilość przekłada się
na jakość. Okazuje się, że aby uzyskać maksymalne zaangażowanie
odbiorców, należy wykorzystać 11 lub więcej „krzaczków”. Do
dyspozycji mamy 30 tego typu oznaczeń – jest więc duże pole do
popisu. Jak dobrać odpowiednie hashtagi tak aby spełniały swoją
funkcję? Wystarczy wybrać te najpopularniejsze, ponieważ one
maksymalnie rozszerzą zasięg postu. Oczywiście nie mogą być to
dowolne hasła niepowiązane z poruszaną tematyką,. W przeciwnym
wypadku uzyskamy jedynie krótkotrwały wzrost aktywności na naszym
koncie, który nie przełoży się na trwałe relacje z użytkownikami
i zyski. Kolejnym ważną kwestią są emotikony. Prawie 50%
wszystkich wpisów na Instagramie jest nimi opatrzone. Służą
wyrażaniu siebie i są tak samo istotne jak hashtagi. Każdy z nas
miał do czynienia z tymi uśmiechniętymi buźkami, nie dajmy się
jednak zmylić pozorom. Emotikony używane na Instagramie mają swoje
wyjątkowe znaczenia. Posłużmy się przykładem. Co oznacza serce?
Symbol miłości, przyjaźni i ciepłych uczuć. Tak, ale tylko
czerwone. Żółte może mieć zupełnie inne znaczenie. Zanim
zaznaczymy swoją obecność na Instagramie, warto poznać jego
specyficzny język. Wśród platform społecznościowych właśnie ta
generuje najwyższe zaangażowanie użytkowników w markę i jest
miejscem budowania trwałych relacji z konsumentem. Dla spragnionych wiedzy - film instruktażowy jak zbudować aktywną publiczność za pomocą tego portalu.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.