środa, 27 kwietnia 2016

Upamiętniający PR

Nie od dziś wiadomo jaką funkcję ma Public Relations. Firmy i korporacje starają się wynajdywać jak najwięcej zabiegów na ulepszenie wizerunków firmy oraz pokazania że jest ona otwarta "dla ludzi". Jednak czasami niektóre działania PR nie tylko są w stanie stworzyć dobry obraz firmy, ale również wywołać u nas wzruszenie.

Dla wielu pewnie znana jest polska firma Techland. Polscy twórcy gier komputerowych osiągnęli ogromny sukces na rynku światowym dzięki grom typu FPS (First Person Shooter). Ich najnowsza produkcja "Dying Light" osiągnęła olbrzymi sukces oraz zdobyła mnóstwo fanów. Jednym z nich był David, nastolatek który w marcu zeszłego roku zmarł po ciężkiej walce z rakiem. Chłopak prowadził swój video blog poświęcony grom, w którego ostatnim nagraniu opowiedział o swoim ciężkim stanie zdrowia, walce z chorobąoraz o "Dying Light" i pragnieniu zostania najlepszym zabójcą zombie w grze. Niestety David przegrał walkę z chorobą, jednak jego znajomi wysłali mailem ostatnie nagranie przyjaciela do firmy Techland. Zespół, łącznie z prezesem był zaskoczony treścią maila. Wszyscy, łącznie z prezesem Pawłem Marchewką zastanawiali się jak upamiętnić chłopaka.

Ostatnie nagranie Davida

I znaleźli sposób. Po zdobyciu zgody matki chłopca, postanowili uwiecznić jego postać na muralu w grze. Do tego zadania wynajęta została Julita Arendt, pracownica Techlandu tworząca concept art'y. Po analizie vloga Davida, stworzyła kilka wersji, które wysłała Janet, matki chłopca. Wybrana przez nią koncepcja trafiłą jako kwietniowa aktualizacja gry. Od tego momentu gracze, mają szanse odnaleźć mural przedstawiający wizerunek Davida z napisem "In memory Bad Wolf, True Fighter". "Bad Wolf" to nick jakiego David używał w swoim kanale.



Techland nie chwalił się tym aktem. Dopiero jeden z portali internetowych rozpowszechnił informację o hołdzie z strony firmy. Do tego czasu firma trzymała wszystko w tajemnicy, chcąc jedynie upamiętnić postać gracza.


Ta historia pokazuje, że PR to nie tylko metody polegające na przekonywaniu ludzi do kupna produkty czy zaufaniu firmie. To też sposób pomocy innych ludzi. Chociażby poprzez uwiecznienie w grze komputerowej.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.