Nie od dziś
wiadomo jaką funkcję ma Public Relations. Firmy i korporacje
starają się wynajdywać jak najwięcej zabiegów na ulepszenie
wizerunków firmy oraz pokazania że jest ona otwarta "dla
ludzi". Jednak czasami niektóre działania PR nie tylko są w
stanie stworzyć dobry obraz firmy, ale również wywołać u nas
wzruszenie.
Dla wielu
pewnie znana jest polska firma Techland. Polscy twórcy gier
komputerowych osiągnęli ogromny sukces na rynku światowym dzięki
grom typu FPS (First Person Shooter). Ich najnowsza produkcja "Dying
Light" osiągnęła olbrzymi sukces oraz zdobyła mnóstwo
fanów. Jednym z nich był David, nastolatek który w marcu zeszłego
roku zmarł po ciężkiej walce z rakiem. Chłopak prowadził swój
video blog poświęcony grom, w którego ostatnim nagraniu
opowiedział o swoim ciężkim stanie zdrowia, walce z chorobąoraz o
"Dying Light" i pragnieniu zostania najlepszym zabójcą
zombie w grze. Niestety David przegrał walkę z chorobą, jednak
jego znajomi wysłali mailem ostatnie nagranie przyjaciela do firmy
Techland. Zespół, łącznie z prezesem był zaskoczony treścią
maila. Wszyscy, łącznie z prezesem Pawłem Marchewką zastanawiali
się jak upamiętnić chłopaka.
Ostatnie nagranie Davida
I znaleźli
sposób. Po zdobyciu zgody matki chłopca, postanowili uwiecznić
jego postać na muralu w grze. Do tego zadania wynajęta została
Julita Arendt, pracownica Techlandu tworząca concept art'y. Po
analizie vloga Davida, stworzyła kilka wersji, które wysłała
Janet, matki chłopca. Wybrana przez nią koncepcja trafiłą jako
kwietniowa aktualizacja gry. Od tego momentu gracze, mają szanse
odnaleźć mural przedstawiający wizerunek Davida z napisem "In
memory Bad Wolf, True Fighter". "Bad Wolf" to nick
jakiego David używał w swoim kanale.
Techland nie
chwalił się tym aktem. Dopiero jeden z portali internetowych
rozpowszechnił informację o hołdzie z strony firmy. Do tego czasu
firma trzymała wszystko w tajemnicy, chcąc jedynie upamiętnić
postać gracza.
Ta historia
pokazuje, że PR to nie tylko metody polegające na przekonywaniu
ludzi do kupna produkty czy zaufaniu firmie. To też sposób pomocy
innych ludzi. Chociażby poprzez uwiecznienie w grze komputerowej.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.