czwartek, 7 kwietnia 2016

Snapchat- nowe narzędzie marketingowe

Snapchat to aplikacja mobilna, dostępna na urządzeniach z oprogramowaniem typu Android oraz IOS.Aplikacja powstała we wrześniu 2011 roku w wyniku współpracy dwóch studentów Uniwersytetu Stanforda – Evana Spiegela oraz Roberta Murphy'ego. Snapchat służy do udostępniania zdjęć i  filmów video, jednak przesłane materiały znikają bezpowrotnie po max. 10 sekundach od ich odebrania (chyba, że ktoś zrobi screenshota). Dodatkową możliwością jest tworzenie tzw. "my story", w którym udostępniona treść jest widoczna (również tylko) przez 24h, jednak nasi odbiorcy mogą w tym czasie wielokrotnie odtwarzać nasze zdjęcia czy materiały video. Już następnego dnia obejrzane obrazy czy wypowiedziane słowa stają się przeszłością, którą można odtworzyć już wyłącznie w swojej głowie.



Snapchat jest dziś jedną z najdynamiczniej rozwijających się aplikacji społecznościowych. Obecnie korzysta z niego ponad 100 milionów użytkowników, a każdego dnia przesyłanych jest ok. 700 milionów zdjęć i filmów (dla porównania na Facebooku to około 350 mln). Aplikacja ta skierowana jest głowie do młodych odbiorców, co jednak nie znaczy, że nie ma swoich odbiorców w starszej grupie wiekowej. 

http://bi.gazeta.pl/im/28/f6/12/z19882280Q,Snapchat-w-Polsce.jpg


Chcąc osiągać w internecie dużo więcej niż konkurenci, należy szukać alternatyw i kreatywnych sposobów dotarcia, które umożliwią znalezienie wspólnego języka z najbardziej perspektywiczną grupą odbiorców. Potencjał snapchata coraz częściej dostrzegają firmy, które tworzą swoje konta, aby  mieć jeszcze bliższy kontakt ze swoimi klientami.  Dodatkowo na swoich snapchatowych profilach zamieszczają limitowane czasowo ofery, kody zniżkowe i informacje o wyprzedażach. Firmy mogą także angażować swoich fanów do interakcji. Było tak, np. w przypadku marki lodów 16 Handles. Producent za przesłanie snapa ze swoim produktem odsyłał autorowi kupon do realizacji przy kolejnym zakupie. 


http://image.slidesharecdn.com/laranicotrapresentation-140804132017-phpapp01/95/16-handles-becomes-the-1st-brand-to-launch-snapchat-campaignresults-current-strategy-bdi-731-direct-messaging-marketing-forum-3-638.jpg?cb=1407158453


Snapchat jest bardzo użytecznym kanałem dla marketingu online, bowiem kluczem do sukcesu jest zamieszczanie reklam w mediach społecznościowych bez rażącego naprzykrzania się odbiorcom. Jego ulotność przyciąga coraz to nowych użytkowników, którym marki starają się dostarczyć rozrywki.

http://image.slidesharecdn.com/prezentacjafenomemsnapchat-150731094745-lva1-app6891/95/snapchat-instant-yje-nadaje-program-live-fenomem-19-638.jpg?cb=1441966640

Dużym plusem jest także to, że Snapchat daje użytkownikom poczucie prywatności i bezpieczeństwa, nie przechwytuje on informacji personalnych o użytkownikach, tak jak jest to w przypadku Facebooka.

https://cdn3.vox-cdn.com/thumbor/hW73ap6YgJUdqjCZg1BUOPxbXmQ=/0x0:2039x1359/1280x854/cdn0.vox-cdn.com/uploads/chorus_image/image/46034704/snapchat-stock-0963.0.0.jpg

A jeśli jesteśmy już przy temacie Facebooka... Mark Zuckerberg, właściciel Facebooka i (od 4 lat) aplikacji Instagram zainteresował się także Snapchatem. Był gotowy zapłacić aż 3 miliardy dolarów za to, aby multimedialny komunikator stał się jego własnością!  Twórcy snapchata odrzucili jednak jego ofertę, co świetnie podkreśla to jak ogromne znaczenie ma ta aplikacja !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.