niedziela, 24 kwietnia 2016

Kampania reklamowa Lidla - awans wizerunkowy hipermarketu

Branża reklamowa pod wrażeniem kampanii Lidl. Stratedzy z agencji reklamowych docenili wysiłek hipermarketu, który poskutkował prężnie przeprowadzoną kampanią z udziałem dwóch popularnych pasjonatów gotowania: Karola Okrasy oraz Pascala Brodnickiego, a potem Doroty Wellman, która zastąpiła Pascala, kucharza francuskiego pochodzenia.

(źródło: Fakt.pl)

Lidl zatrudnił duet Okrasa, Brodnicki aby zbliżyć się do swoich klientów. Poprzez pokazanie przyjaznych ludziom postaci, ogólnie popularnych oraz lubianych, sklep zainspirował swoich odbiorców do stworzenia hermetycznej wspólnoty, która kojarzy twarze celebrytów z popularną marką. Oprócz tego, hipermarket wyeksponował swoje najlepsze zalety: niskie ceny oraz szeroki asortyment, a wszystko ubrane zostało w dobrze przeprowadzoną kampanię reklamową.  


.W ciągu trzech lat wypuszczono około 120 spotów z udziałem Karola Okrasy oraz Pascala Brodnickiego. Kucharze rywalizowali ze sobą „na noże”, przedstawiając klientom innowacyjne przepisy z wykorzystaniem ogólnie dostępnym produktów z oferty Lidla. Spoty zazwyczaj zmieniały się co tydzień, klienci nie mieli więc poczucia nudy bądź monotonności. Zapewniono im ciekawą reklamę, przyciągającą wzrok interesującą treścią, a jednocześnie skierowano uwagę na różnorodność asortymentu (tygodnie różnych kultur w Lidlu) czy świeżość produktów (Ryneczek Lidla). Powstał także kanał „Kuchnia Lidla” na portalu Youtube.pl, gdzie Polacy mają swobodny dostęp do przepisów Okrasy oraz Brodnickiego.





Głównym celem kampanii była zwłaszcza edukacja Polaków w temacie gastronomii oraz zachęcenie ich do bardziej kreatywnego gotowania. Po trzech latach, Pascala Brodnickiego zastąpiła dziennikarska telewizyjna i prezenterka – Dorota Wellman, która pozornie nie ma nic wspólnego z gotowaniem. Przygotowywanie pysznych potraw było przede wszystkim jej pasją, pokazano więc, że każdy człowiek, bez względu na wykonywany zawód, może pysznie gotować, a we wszystkim pomoże właśnie Lidl. Z nim będzie szybciej, taniej i prościej. Kampania spełniła więc swoje zadania, jest jednocześnie ciekawa oraz nie natarczywa.  

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.