Branża
reklamowa pod wrażeniem kampanii Lidl. Stratedzy z agencji
reklamowych docenili wysiłek hipermarketu, który poskutkował
prężnie przeprowadzoną kampanią z udziałem dwóch popularnych
pasjonatów gotowania: Karola Okrasy oraz Pascala Brodnickiego, a
potem Doroty Wellman, która zastąpiła Pascala, kucharza
francuskiego pochodzenia.
![]() |
(źródło: Fakt.pl) |
Lidl
zatrudnił duet Okrasa, Brodnicki aby zbliżyć się do swoich
klientów. Poprzez pokazanie przyjaznych ludziom postaci, ogólnie
popularnych oraz lubianych, sklep zainspirował swoich odbiorców do
stworzenia hermetycznej wspólnoty, która kojarzy twarze celebrytów
z popularną marką. Oprócz tego, hipermarket wyeksponował swoje
najlepsze zalety: niskie ceny oraz szeroki asortyment, a wszystko
ubrane zostało w dobrze przeprowadzoną kampanię reklamową.
.W
ciągu trzech lat wypuszczono około 120 spotów z udziałem Karola
Okrasy oraz Pascala Brodnickiego. Kucharze rywalizowali ze sobą „na
noże”, przedstawiając klientom innowacyjne przepisy z
wykorzystaniem ogólnie dostępnym produktów z oferty Lidla. Spoty
zazwyczaj zmieniały się co tydzień, klienci nie mieli więc
poczucia nudy bądź monotonności. Zapewniono im ciekawą reklamę,
przyciągającą wzrok interesującą treścią, a jednocześnie
skierowano uwagę na różnorodność asortymentu (tygodnie różnych
kultur w Lidlu) czy świeżość produktów (Ryneczek Lidla). Powstał
także kanał „Kuchnia Lidla” na portalu Youtube.pl, gdzie Polacy
mają swobodny dostęp do przepisów Okrasy oraz Brodnickiego.
Głównym
celem kampanii była zwłaszcza edukacja Polaków w temacie
gastronomii oraz zachęcenie ich do bardziej kreatywnego gotowania.
Po trzech latach, Pascala Brodnickiego zastąpiła dziennikarska
telewizyjna i prezenterka – Dorota Wellman, która pozornie nie ma
nic wspólnego z gotowaniem. Przygotowywanie pysznych potraw było
przede wszystkim jej pasją, pokazano więc, że każdy człowiek,
bez względu na wykonywany zawód, może pysznie gotować, a we
wszystkim pomoże właśnie Lidl. Z nim będzie szybciej, taniej i
prościej. Kampania spełniła więc swoje zadania, jest jednocześnie
ciekawa oraz nie natarczywa.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.