czwartek, 7 kwietnia 2016

Dobra strona WWW jest niezbędna!

Możesz inwestować ogromne środki na reklamę internetową, ale jeżeli Twoja strona WWW nie prezentuje się dobrze – będą to źle ulokowane pieniądze. Oto kilka cennych wskazówek, które pomogą rozeznać się w sytuacji:

1. Strona internetowa to nie tylko wizytówka firmy
Obecnie strony internetowe pełnią już nieco ważniejszą rolę niźli tylko wizytówkową – są integralnym elementem strategii marketingowej przedsiębiorstwa, który powinien wspierać jego najważniejsze cele. Te jednak trzeba uprzednio określić, co również nie należy do najłatwiejszych. „Budowanie wizerunku rzetelnego partnera biznesowego” inaczej powinno wyglądać w przypadku spółki akcyjnej, a inaczej rodzinnej piekarni. Dobrym tego przykładem jest firma CD Project, która chociaż obraca się w branży rozrywkowej, strona WWW wspiera ideę profesjonalizmu. Twórcy „Wiedźmina” nie kierują swojej strony graczom, którzy najpewniej docenili by luz i zabawowość, lecz do inwestorów.

Strona internetowa nie zawsze skupia się jednak na budowaniu wizerunku. Bywa wykorzystywana ona w promocji nowych produktów czy chociażby reklamie sezonowej kampanii. Wówczas warto zainwestować w landing page, który będzie wpierał handlowe cele firmy.

2. Ciągłe zmiany trendów
Trendy w aranżacji stron internetowych zmieniają się niezwykle szybko. Reedycja ich powinna odbywać się maksymalnie co 3 lata. Dewaluacji ulec mogą czcionki, wielkość zdjęć czy nawet akceptacja liczby zamieszczanych linków. Zmianę taką zobrazować może strona KHGM-u.
Stara wersja strony

Nowa wersja strony
Trendy śledzić można samemu, poprzez monitorowanie zmian u konkurencji, lub powierzyć to zadanie specjaliście.

3. Poszerzanie horyzontów
W kwietniu 2015 roku w Polsce liczba użytkowników korzystających z Internetu mobilnego, przekroczyła liczbę osób używających tradycyjnych PC. Dla biznesu oznacza to, że średnio 30% odwiedzających firmowe strony dokonuje tego z pozycji telefonu. Ważnym jest zatem aby strona była jak najbardziej czytelna, szybko się wczytywała a przyciski były na tyle duże aby łatwo było w nie kliknąć. Pionierem doceniania mobilnych klientów jest obecnie firma Zalando.

4. Minimalizm i konkrety!
Czasem mniej znaczy więcej. Zdarza się, że strony pełne są wodotrysków, a zainteresowanie nimi cokolwiek mierne. Wynikać może to ze słabych komunikatów, które w natłoku bannerów i migających przycisków zwyczajnie umykają uwadze. Być może kompletny minimalizm nie zawsze osiąga najlepsze wyniki, ale z pewnością uprasza osiągnięcie założonych celi, tak jak osiąga je Okcupid.


5. Wszyscy kochają historie!
Nic nie skupia uwagi tak jak dobra historia – a czemu nie miałaby to być historia firmy właśnie? Warto opowiedzieć klientowi nieco o losach marki czy niektórych produktów. Dobrze jest wzbudzić w kliencie pozytywne odczucia. Do zrealizowania takiego pomysłu skorzystać można ze strony bazującej na scrollowaniu.

1 komentarz:

  1. Zgadzam się z Tobą. Co prawda ja prowadzę sklep internetowy, ale jego wygląd także determinuje to le osób na stronę zajrzy i dokona zakupu. Dodatkowo w celu zwiększenia sprzedaży można także korzystać z dodatków takich jak https://push-ad.com/pl/, które mają taka sprzedaż zwiekszyć. Z tego co słyszałem, mozna dzięki temu osiągnąć na prawdę niezłe efekty

    OdpowiedzUsuń

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.