Możesz inwestować ogromne środki na reklamę internetową, ale
jeżeli Twoja strona WWW nie prezentuje się dobrze – będą to źle ulokowane
pieniądze. Oto kilka cennych wskazówek, które pomogą rozeznać się w sytuacji:
1. Strona internetowa to nie tylko wizytówka firmy
Obecnie strony internetowe pełnią już nieco ważniejszą rolę
niźli tylko wizytówkową – są integralnym elementem strategii marketingowej
przedsiębiorstwa, który powinien wspierać jego najważniejsze cele. Te jednak
trzeba uprzednio określić, co również nie należy do najłatwiejszych. „Budowanie
wizerunku rzetelnego partnera biznesowego” inaczej powinno wyglądać w przypadku
spółki akcyjnej, a inaczej rodzinnej piekarni. Dobrym tego przykładem jest
firma CD Project, która chociaż obraca się w branży rozrywkowej, strona WWW
wspiera ideę profesjonalizmu. Twórcy „Wiedźmina” nie kierują swojej strony
graczom, którzy najpewniej docenili by luz i zabawowość, lecz do inwestorów.
Strona internetowa nie zawsze skupia się jednak na budowaniu
wizerunku. Bywa wykorzystywana ona w promocji nowych produktów czy chociażby
reklamie sezonowej kampanii. Wówczas warto zainwestować w landing page, który
będzie wpierał handlowe cele firmy.
2. Ciągłe zmiany trendów
Trendy w aranżacji stron internetowych zmieniają się
niezwykle szybko. Reedycja ich powinna odbywać się maksymalnie co 3 lata.
Dewaluacji ulec mogą czcionki, wielkość zdjęć czy nawet akceptacja liczby
zamieszczanych linków. Zmianę taką zobrazować może strona KHGM-u.
Stara wersja strony |
Nowa wersja strony |
Trendy śledzić można samemu, poprzez monitorowanie zmian u
konkurencji, lub powierzyć to zadanie specjaliście.
3. Poszerzanie horyzontów
W kwietniu 2015 roku w Polsce liczba użytkowników
korzystających z Internetu mobilnego, przekroczyła liczbę osób używających tradycyjnych
PC. Dla biznesu oznacza to, że średnio 30% odwiedzających firmowe strony
dokonuje tego z pozycji telefonu. Ważnym jest zatem aby strona była jak
najbardziej czytelna, szybko się wczytywała a przyciski były na tyle duże aby
łatwo było w nie kliknąć. Pionierem doceniania mobilnych klientów jest obecnie
firma Zalando.
4. Minimalizm i konkrety!
Czasem mniej znaczy więcej. Zdarza się, że strony pełne są
wodotrysków, a zainteresowanie nimi cokolwiek mierne. Wynikać może to ze
słabych komunikatów, które w natłoku bannerów i migających przycisków
zwyczajnie umykają uwadze. Być może kompletny minimalizm nie zawsze osiąga
najlepsze wyniki, ale z pewnością uprasza osiągnięcie założonych celi, tak jak
osiąga je Okcupid.
5. Wszyscy kochają historie!
Nic nie skupia uwagi tak jak dobra historia – a czemu
nie miałaby to być historia firmy właśnie? Warto opowiedzieć klientowi nieco o
losach marki czy niektórych produktów. Dobrze jest wzbudzić w kliencie
pozytywne odczucia. Do zrealizowania takiego pomysłu skorzystać można ze strony
bazującej na scrollowaniu.
Zgadzam się z Tobą. Co prawda ja prowadzę sklep internetowy, ale jego wygląd także determinuje to le osób na stronę zajrzy i dokona zakupu. Dodatkowo w celu zwiększenia sprzedaży można także korzystać z dodatków takich jak https://push-ad.com/pl/, które mają taka sprzedaż zwiekszyć. Z tego co słyszałem, mozna dzięki temu osiągnąć na prawdę niezłe efekty
OdpowiedzUsuń