niedziela, 17 kwietnia 2016

Reklama kolorowa to reklama multimedialna

Kolory mają ogromny wpływ na rozwój i życie każdego człowieka. Od najmłodszych lat uczymy się ich poznawać. Wiele ludzi nie zdaje sobie sprawy, jak kolory mają wpływ naszego wyboru. Każda barwa  ma swoje preferencje, wiąże się to z ich charakterem. Od koloru może zależeć nasz humor i samopoczucie w ciągu dnia, a nawet podejmowanie decyzji. O tym wszystkim bardzo dobrze wiedzą twórcy reklam multimedialnych  oraz marketingu.
http://www.graffiti24.eu/kolory/katalog_okladka.jpg


Każda reklama multimedialna jakiegoś produktu jest bardzo kolorowa, każdy kolor jest odpowiednio dobrany do produktu, nie przypadkowo. To wszystko po to, aby przyciągnąć do siebie klienta. Żadna reklama multimedialna nie jest koloru szarego albo jednolitego. Im reklama bardziej kolorowa tym bardziej przykuwająca uwagę. Barwy powodują u ludziach pozytywne emocje oraz radość.
Z badań przeprowadzonych, ponad 65 klientów podczas wyboru produktu uważa kolor za najistotniejszy element motywujący  do zakupu.  Określona barwa ma wpływ na wybrane  zachowania konsumenta. Producenci zwracają szczególną uwagę na barwy reklamy, produktów lecz także opakowań. Wpływ także ma kwestia  wieku  oraz płci.
https://promocjaireklama.files.wordpress.com/2013/02/color_emotion_guide22.png


Nie od dziś wiadomo, że reklama , a zwłaszcza multimedialna manipuluje ludźmi. Odpowiednie barwy i już wywołuje u nas przewidziane emocje oraz reakcje fizyczne.  Przykładem może być oświetlenie w kolorze czerwonym, w ten sposób reakcje człowieka są o wiele szybsze niż przy  oświetleniu innego koloru.

Niżej przedstawione kolory różnie wpływają na konsumenta oraz inne powodują u nich emocje.

Kolor czerwony jest bardzo intensywny emocjonalnie. Idealnie nadaje się do haseł typu OKAZJA, PROMOCJA, TANIEJ.  Ludzkie oko w pierwszej kolejności zwraca uwagę na czerwony. Jego zadaniem jest stymulowanie  oraz pobudzanie klientów. Kojarzy nam się z niebezpieczeństwem, miłością, siłą oraz energią.  Przykładem gdzie kolor czerwony najwięcej jest reklama Media Expert  oraz znana wszystkim  napój  Coca Cola.

http://kuczma.pl/wp-content/uploads/2013/10/czerwony-e1381843289876.jpg

Kolor pomarańczowy łączy w sobie cechy energii oraz radości. Nie jest więc nic dziwnego , że kolor pomarańczowy utożsamiony jest z marką Orange  czy  CCC. Ten kolor łączy w sobie determinację, fascynację wśród młodych ludzi.

http://www.projektowaniegraficzne.pl/wp-content/uploads/2011/11/pomaranczowy-kolor-orange1.jpg

Kolejnym kolorem jest żółty. Kojarzony jest ze słońcem, ciepłem, radością i szczęściem. Często określany jest jako kolor luzu. Wykreowaną marką jest Mc Donald nie bez wątpienia pasuje do tego koloru. Radość, szczęście, dobre jedzenie z  tym kojarzone jest Mc Donald. Reklamy IKEA, komfort, wygoda, radość.

http://www.projektowaniegraficzne.pl/wp-content/uploads/2011/11/mcdonald-logo-kolor-zolty.jpg

Niebieski jako barwa nieba, wody. Stabilizacja, mądrość, prawda są elementami tworzące ten kolor. Barwa niebieska powoduje pragnienie wody oraz wzbudza apetyt. Dlatego ten kolor używany jest do promocji artykułów spożywczych.  W reklamach  marki Danone oraz woda Żywiec Zdrój barwę niebieską  można szczególnie zauważyć.
http://www.kuczma.pl/wp-content/uploads/2013/10/niebieski-e1382435471973.jpg


Lecz kolor zielony kojarzony jest ze spokojem oraz naturą. Gdy się przez kilka minut wpatruje w zieleń potrafi ona uspokoić ze zdenerwowania. Zielony kojarzony jest bardzo z bezpieczeństwem, jako sygnalizacja świetlna nie są przypadkowe. Także kojarzony jest z płodnością oraz harmonią. Barwa zielona często używana jest  w produktach medycznych. Spożywczych oraz dotyczące bezpieczeństwa człowieka.  W reklamach multimedialnych zielony można zobaczyć z markach  Starbucks czy BP.

Reklama multimedialna musi być wszechstronna, bardzo kolorowa. Jak można zauważyć kolor w reklamach odgrywa bardzo ważną rolę, także w życiu człowieka . Bez kolorów reklama nie byłaby przyciągająca.  Każda barwa ma różne charakterystyczne cechy.


 Im reklama multimedialna kolorowa tym efektywniejsza.

1 komentarz:

  1. Od siebie moge tylko dodać, że w dzisiejszych czasch na prawdę sporo na wartości zyskuje takie działanie jak opisany tutaj https://fabrykamarketingu.pl/content-marketing/ content marketing i właśnie w ten sposób polecam wam pozycjonować strony. To na prawdę przynosi szybko pożądane efekty !

    OdpowiedzUsuń

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.