Kolory
mają ogromny wpływ na rozwój i życie każdego człowieka. Od najmłodszych lat
uczymy się ich poznawać. Wiele ludzi nie zdaje sobie sprawy, jak kolory mają
wpływ naszego wyboru. Każda barwa ma
swoje preferencje, wiąże się to z ich charakterem. Od koloru może zależeć nasz
humor i samopoczucie w ciągu dnia, a nawet podejmowanie decyzji. O tym
wszystkim bardzo dobrze wiedzą twórcy reklam multimedialnych oraz marketingu.
![]() |
http://www.graffiti24.eu/kolory/katalog_okladka.jpg |
Każda
reklama multimedialna jakiegoś produktu jest bardzo kolorowa, każdy kolor jest odpowiednio
dobrany do produktu, nie przypadkowo. To wszystko po to, aby przyciągnąć do
siebie klienta. Żadna reklama multimedialna nie jest koloru szarego albo
jednolitego. Im reklama bardziej kolorowa tym bardziej przykuwająca uwagę. Barwy
powodują u ludziach pozytywne emocje oraz radość.
Z badań
przeprowadzonych, ponad 65 klientów podczas wyboru produktu uważa kolor za
najistotniejszy element motywujący do
zakupu. Określona barwa ma wpływ na
wybrane zachowania konsumenta.
Producenci zwracają szczególną uwagę na barwy reklamy, produktów lecz także
opakowań. Wpływ także ma kwestia wieku oraz płci.
![]() |
https://promocjaireklama.files.wordpress.com/2013/02/color_emotion_guide22.png |
Nie od
dziś wiadomo, że reklama , a zwłaszcza multimedialna manipuluje ludźmi.
Odpowiednie barwy i już wywołuje u nas przewidziane emocje oraz reakcje
fizyczne. Przykładem może być
oświetlenie w kolorze czerwonym, w ten sposób reakcje człowieka są o wiele szybsze
niż przy oświetleniu innego koloru.
Niżej
przedstawione kolory różnie wpływają na konsumenta oraz inne powodują u nich
emocje.
Kolor
czerwony jest bardzo intensywny emocjonalnie. Idealnie nadaje się do haseł typu
OKAZJA, PROMOCJA, TANIEJ. Ludzkie oko w
pierwszej kolejności zwraca uwagę na czerwony. Jego zadaniem jest
stymulowanie oraz pobudzanie klientów.
Kojarzy nam się z niebezpieczeństwem, miłością, siłą oraz energią. Przykładem gdzie kolor czerwony najwięcej
jest reklama Media Expert oraz znana
wszystkim napój Coca Cola.
![]() |
http://kuczma.pl/wp-content/uploads/2013/10/czerwony-e1381843289876.jpg |
Kolor
pomarańczowy łączy w sobie cechy energii oraz radości. Nie jest więc nic
dziwnego , że kolor pomarańczowy utożsamiony jest z marką Orange czy
CCC. Ten kolor łączy w sobie determinację, fascynację wśród młodych
ludzi.
![]() |
http://www.projektowaniegraficzne.pl/wp-content/uploads/2011/11/pomaranczowy-kolor-orange1.jpg |
Kolejnym
kolorem jest żółty. Kojarzony jest ze słońcem, ciepłem, radością i szczęściem.
Często określany jest jako kolor luzu. Wykreowaną marką jest Mc Donald nie bez
wątpienia pasuje do tego koloru. Radość, szczęście, dobre jedzenie z tym kojarzone jest Mc Donald. Reklamy IKEA,
komfort, wygoda, radość.
![]() |
http://www.projektowaniegraficzne.pl/wp-content/uploads/2011/11/mcdonald-logo-kolor-zolty.jpg |
Niebieski
jako barwa nieba, wody. Stabilizacja, mądrość, prawda są elementami tworzące
ten kolor. Barwa niebieska powoduje pragnienie wody oraz wzbudza apetyt.
Dlatego ten kolor używany jest do promocji artykułów spożywczych. W reklamach
marki Danone oraz woda Żywiec Zdrój barwę niebieską można szczególnie zauważyć.
![]() |
http://www.kuczma.pl/wp-content/uploads/2013/10/niebieski-e1382435471973.jpg |
Lecz
kolor zielony kojarzony jest ze spokojem oraz naturą. Gdy się przez kilka minut
wpatruje w zieleń potrafi ona uspokoić ze zdenerwowania. Zielony kojarzony jest
bardzo z bezpieczeństwem, jako sygnalizacja świetlna nie są przypadkowe. Także
kojarzony jest z płodnością oraz harmonią. Barwa zielona często używana jest w produktach medycznych. Spożywczych oraz
dotyczące bezpieczeństwa człowieka. W
reklamach multimedialnych zielony można zobaczyć z markach Starbucks czy BP.
Reklama
multimedialna musi być wszechstronna, bardzo kolorowa. Jak można zauważyć kolor
w reklamach odgrywa bardzo ważną rolę, także w życiu człowieka . Bez kolorów
reklama nie byłaby przyciągająca. Każda
barwa ma różne charakterystyczne cechy.
Im reklama multimedialna kolorowa tym
efektywniejsza.
Od siebie moge tylko dodać, że w dzisiejszych czasch na prawdę sporo na wartości zyskuje takie działanie jak opisany tutaj https://fabrykamarketingu.pl/content-marketing/ content marketing i właśnie w ten sposób polecam wam pozycjonować strony. To na prawdę przynosi szybko pożądane efekty !
OdpowiedzUsuń