poniedziałek, 20 marca 2017

Kampanie Lidla

Kampanie Lidla są nam powszechnie znane i pewnie niejednemu utkwiły one w pamięci. Są pomysłowe i godne uwagi. Jak w większości reklam, marketingowcy także tutaj wykorzystują wizerunek znanych osób. Początkowo był to Karol Okrasa i Pascal Brodnicki, którego później zastąpiła Dorota Wellman (kampania „Dorota, Karol i Goście”). W nowej kampanii - „tradycyjnie czy nowocześnie?” – obok kucharza zobaczymy blogerkę, trenerkę żywieniową i dziennikarkę kulinarną Darię Ładocha.

Od początku

W lipcu 2012 roku, w całej Polsce rozpoczęto kampanię reklamową dotyczącą wielkiego starcia autorytetów kulinarnych – Pascala Brodnickiego i Karola Okrasy. Na grafikach widniała jedynie data – 30 lipca. Miał to być dzień ostatecznego starcia obu kucharzy. Na tydzień przed startem właściwej promocji na portalach branżowych można było znaleźć więcej informacji, głównie w postaci domysłów marketerów.
Celem kampanii „Pascal kontra Okrasa” było promowanie produktów marki własnej, budowanie lojalności wśród konsumentów, a także edukowanie nabywców w gotowaniu. Jak wynikało z badań, które zlecił Lidl, aż 95% Polaków deklaruje, że gotują w domach. Kampania była więc odpowiedzią na potrzeby i podkreślenie ważności domowej kuchni i wspólnego gotowania.

źródło: pablik.pl

A potem była Dorota

Po trzech latach, a konkretnie w roku 2015, zakończono kampanię z Pascalem Brodnickim. Zastąpiła go Dorota Wellman. Dziennikarka na samym wstępie zaznaczyła, że zarobione pieniądze odda na cele charytatywne. Jeśli chodzi o samą kampanię – również ten cykl, tak samo jak poprzedni, przyniósł marce duży rozgłos. Kampania była kontynuajcą „Kuchni Lidla” w trochę innym wydaniu. Tutaj dziennikarka i kucharz są gospodarzami talk show „Dorota, Karoli Goście”, gdzie duet zaprasza do kuchni gości, z którymi rozmawiają i zarazem gotują.
źródło: se.pl



źródło: dlahandlu.pl


„Tradycyjnie czy nowocześnie?”

Najnowsza odsłona kampanii Lidla to duet Okrasa & Ładocha. Jak sama nazwa wskazuje, zaprezentowane zostanie starcie między tradycyjnością, prezentowaną przez kucharza a nowoczesnością, którą będzie promowała blogerka. Tutaj również co tydzień będą prezentowane dania. Nowa kampania Lidla dostosowana jest do kierunku obranego przez firmę w myśl, którego sieć zapowiedziała zmianę w składzie swoich produktów. Konkretnie chodzi tutaj o zmniejszenie zawartości cukru i soli o 20% w markach własnych (do roku 2025). Idea nowej kampanii również jest poparta badaniami, z których wynika, że aż 54 proc. Polaków interesuje się produktami o udowodnionymi wpływie na zdrowie. Mowa tutaj o korzystanie z produktów bez konserwantów, barwników, z obniżoną zawartością tłuszczu i soli. To także odpowiedź na trendy – bycie fit i "eko". Zgodnie z zestawieniem Nielsena sieć Lidl zajęła pierwsze miejsce pod względem wydatków - firma inwestuje w reklamę telewizyjną. Kampania jedynie w pierwszy tydzień lutego pochłonęła ponad 8 mln zł. Kanał firmy na Youtube jest na bieżąco aktualizowany i dodawane są nowe spoty. Warto je zobaczyć, bo wykonane są na wysokim poziomie. 
źródło: ugotuj.to

Ogółem rzecz biorąc

W sam punkt – pozytywny content. Kampanie Lidla niezmiennie od kilku lat są doceniam za pomysł, wykonanie, nienachalne lokowanie marki, a przede wszystkim – zasięg i skuteczność. To dobry przykład tego, że nawet świetny content bez strategii, dobrego media planu, pozycjonowania, domyśle także budżetu, nie miałaby szansy się przebić. Kampanie są humorystyczne,a do tego dostajemy ciekawe przepisy, które z łatwością możemy wykonać w domowej kuchni. Za kampanię reklamową Lidla odpowiada GDP Agency, natomiast za planowanie i zakup mediów – dom mediowy Havas Media.

A Tobie jak podoba się nowa kampania Lidla? Napisz o tym w komentarzu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.