W sposób mniej lub bardziej oczywisty twórcy reklam sięgają po podobiznę dzieci. W sytuacji promowania artykułów dziecięcych obecność małych dziewczynek czy też chłopców wydaje się niewątpliwie naturalna. Pomysłodawcy spotów starają się, aby wybrane prze nich maluchy wyglądały naprawdę dziecięco, naturalnie i słodko- co działa na odbiorcę. Ogół tych działań ma na celu spowodowanie silnych emocji powstałych na widok małej, niewinnej istotki, oraz z namówieniem nas do zakupu, komplementowanego przez nie produktu. Obraz zadowolonej dziecięcej twarzy intensywnie działa na nasze zmysły, a każdy reklamowany przez nie produkt wydaje się lepszy. Wielu rodziców, dochodzi do wniosku, że ich urocza pociecha zdobyłaby serca narodu uśmiechając się do ludzi z plakatu. Dlatego wiadomo dlaczego reklamodawcy sięgają po wizerunki dzieci. Ponieważ maluchy budzą pozytywne skojarzenia i są w stanie sprzedać niemal każdy produkt.
Innym aspektem jest działanie reklam oraz produktów reklamowanych przez dzieci, na nie same. Fantazyjne opakowania, intensywne kolory, interesujące wzory i piękne zabawki działają na ich wyobraźnie , powodując chęć posiadania lub spróbowania produktu prezentowanego w spocie.
Rozbudzone przez reklamy emocje nie zawsze wiążą się z zakupem przedmiotu , co więcej w większości przypadków tak się nie dzieje. W psychice zapisuje się jednak niepostrzeżenie ich ślad, dziecko utrwala widziane obrazy, co później staje się częścią jego emocjonalnego życia i wpływa na sposób postrzegania świata. Dziecko zapamiętuje min. melodie, chwytliwy tekst reklamy zabawki.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.