czwartek, 26 marca 2015

Multimedialna reklama w miejskich autobusach

Reklama multimedialna w środkach komunikacji miejskiej to nowoczesna forma przekazu reklamowego pozwalająca na precyzyjne i skuteczne dotarcie do klienta.

Obecnie zwykła reklama, coraz częściej wypierana jest przez reklamę dynamiczną wyświetlaną na ekranach LCD. Monitory to dobry nośnik reklamy instalowany w komunikacji miejskiej, daje on możliwość dotarcia do większej liczby odbiorców, ponieważ jak każdy z nas mógł się przekonać w autobusach występuje masowy przepływ ludzi.
Formę tej reklamy możemy porównać do reklamy telewizyjnej z tą różnicą, że pasażerowie nudząc się podczas podroży są podczas jej trwania najbardziej podatni na oddziaływanie emitowanych spotów.

Jak pokazują badania, przekaz dynamiczny wpływa na odbiorcę do 10 razy intensywniej niż reklama statyczna oraz na dłużej zapada w pamięci. Wyniki badań nad skutecznością reklamy dynamicznej potwierdzają opłacalność inwestycji w taką formę promocji.
Reklama, która jest wyświetlana jest bardziej atrakcyjna, widoczna oraz cechuje się wyższą jakością.


Standardowy spot o długości 15 sekund bardziej zapada w pamięć pasażera. Zachowanie 10 minutowych bloków reklamowych daje w skali jednego miesiąca minimum 57 600 emisji. Dzienny koszt reklamy na 20 monitorach zaczyna się od 20 zł netto w zależności od czasu długości spotu reklamowego oraz okresu emisji.



 
 
Jaka jest przewaga multimedialnej reklamy nad zwykłą ?

Przewaga reklamy w autobusach nad innymi formami reklam, wiąże się z niecodzienną sytuacją. Ponieważ podróżując jako pasażer autobusem, samoistnie co jakiś czas zerkamy na zamieszczony przed naszymi oczami ekran LCD. Będąc w tym pojeździe jesteśmy ograniczeni zarówno przestrzennie, jak i czasowo. Ciężko jest nam niejednokrotnie zebrać odpowiednią ilość koncentracji aby skupić się np. na lekturze książki, instynktownie też unikamy kontaktu wzrokowego z innymi współpasażerami. Chcąc zabić czas szukamy czegoś, co przyciągnie nasz wzrok. Mamy do wyboru albo „podziwianie” szarych i nieciekawych widoków za oknem lub możemy skupić naszą uwagę na kolorowych przekazach multimedialnych reklamy,która nas otacza.


8 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. W dzisiejszych czasach reklama przenosi się raczej do internetu. Na przykład wspomniany w tym artykule http://intbau.eu/reklama-fb-musisz-o-niej-wiedziec/ facebook ma moim zdaniem jako social media bardzo dużą moc reklamową. A co wy o tym sądzicie?

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Multimedia odgrywają teraz dużą rolę. Wszystko idzie do przodu. A jak technika się rozwinęła na przestrzeni ostatnich lat. Mnie ostatnio zainteresowały takie projektory multimedialne https://www.oleole.pl/projektory-multimedialne.bhtml . Chciałbym sobie do domu kupić, przyda mi się.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wolę reklamę online, bo chyba nikt nie ma wątpliwości co do tego, że jedną z najskuteczniejszych form reklamy jest reklama w sieci. Żeby reklamować się w internecie, nie trzeba nawet korzystać z usług agencji reklamowych. Można reklamować się samodzielnie. Z pomocą wiedzy dostępnej na portalu internetowym http://adnext.pl/onas/content-marketing/ nie powinniśmy mieć z tym najmniejszego problemu.

    OdpowiedzUsuń
  5. Co by nie było jest to pewna forma reklamy ale moim zdaniem bym uogólniona. Jak dla mnie fajnie napisano o segmentacji demograficznej https://push-ad.com/blog/segmenty-demograficzne-jak-uzyc-je-na-bazie-odbiorcow-zeby-zwiekszyc-skutecznosc-dotarcia-przekazu-reklamowego/ i jeśli ją dobrze przeprowadzimy to będziemy wiedzieli jak można zawęzić reklamę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Teraz reklamy widzi się wszędzie. Często są one połączone na przykład z konkursami. Jak jakaś firma ma swoją stronę na Facebooku to też można zobaczyć, że pojawiają się różne konkursy. Jak to się po kolei robi, jak to się ma do regulaminu fb to na https://brandbay.pl/blog/konkursy-na-facebooku/ można sobie doczytać. Według mnie to przydatna wiedza, dobrze temat opisany.

    OdpowiedzUsuń

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.