niedziela, 29 marca 2015

Marketing Internetowy - e-marketing


MARKETING INTERNETOWY – cz. I


Dzisiaj trochę z innej beczki ale równie ciekawie. Pojęcie marketingu internetowego „wpadło” mi przed oczy stosunkowo nie dawno i okazało się być ciekawym tematem do poruszenia. Czym jest marketing internetowy? Na czym polega? Czy jest skuteczniejszy niż reklama tradycyjna? Odpowiedzi na te      i kilka innych pytań opiszę w tekście.



Marketing internetowy, zwany także popularnie e-marketingiem, jest formą marketingu, która działa tylko i wyłącznie w Internecie i na stronach WWW. Służy głównie celom reklamowym, pozyskiwaniu klientów, nawiązywania kontaktów i współpracy. Docelowo służy to sprzedaży dóbr i usług. Forma marketingu internetowego to przede wszystkim różnorodne formy reklamy tj.: „strony rezultatów wyszukiwarki, baner, reklamy multimedialne, reklamy serwisów społecznościowych, interstitial, ogłoszenia reklamowe w Internecie, sieci reklamowe oraz e-mail marketing, łącznie z e-mail spam.”  Dodatkowo do form takiej reklamy można zaliczyć: optymalizację stron, blogowanie, reklamę interaktywną czy tzw. „pay per click”. „Marketing internetowy jest częścią tzw. e-commerce  czyli handlu elektronicznego. E-commerce i marketing internetowy stał się popularny głównie za sprawą coraz powszechniejszego dostępu do Internetu. Badania dowiodły, że ponad jedna trzecia użytkowników Internetu dokonuje zakupów w sieci.”






POWRÓT DO NIEDALEKIEJ PRZESZŁOŚCI

Początkowo reklamy były wysyłane tylko za pomocą maili. Nie była to jednak reklama taka jaką możemy zobaczyć teraz. W tamtych czasach był to tylko zwykły tekst bez żadnej graficznej oprawy czy dźwięku, nie myśląc już           o animacji. Na początku lat 90. XX wieku była to jedyna możliwa forma reklamowania się. Przełom nastąpił w 1993 roku, kiedy powstała przeglądarka Mosaic, która jako jedyna miała funkcję wyświetlania  grafiki. W 1994 roku sprzedano w USA pierwszy baner reklamowy.  Dzięki tym wydarzeniom druga połowa lat 90. rozwinęła się bardzo dynamicznie. Obecnie czołówką na świecie w kategorii reklamy internetowej są portale takie jak: Google, Yahoo, MSN.   W Polsce są to: Onet, o2, Wirtualna Polska oraz Interia. Dzięki nim małe        i średnie firmy czy przedsiębiorstwa mają szansę zdobyć nie tylko klientów lokalnych ale i z całej Polski czy z całego świata.





PRZEWAGA NAD TRADYCJĄ

„Największą korzyścią reklamy internetowej jest możliwość natychmiastowego publikowania informacji i treści, które nie są ograniczone pod względem geograficznym i czasowym. W tym celu pojawiające się obszary reklamy interaktywnej, stawiają nowe wyzwania reklamodawcom, którzy dotychczas korzystali z innych strategii.” Obecnie reklama internetowa jest najskuteczniejszą i jak dla mnie najbardziej irytującą formą reklamy. Oczywiste jest, że „każdy orze jak może” i że firmy starają się dotrzeć do potencjalnych klientów jak najbliżej się da. Nie znoszę spamu na poczcie, okienek, które wyskakują  mi przed oczami po wejściu na praktycznie każdą stronę. Nienawidzę gdy oglądając film na portalu YouTube muszę czekać, aż reklama się przewinie gdy nie ma opcji „Skip ad”.  Osobiście kieruję się myślą, że jeśli czegoś potrzebuję to poszukam i znajdę w momencie gdy będę tego potrzebować. Z drugiej jednak strony rozumiem wszystkich, którzy reklamują się w taki właśnie, a nie inny sposób, bo na ich miejscu na pewno działałabym podobnie albo tak samo. Istnieją jednak pewne programy, które mogą w 98% pomóc takim duszom jak ja, które widząc kolorowe i migające reklamy dostają wstrząsów. Mowa o programach lub dodatkach oferowanych przez programy antywirusowe, które reklamy internetowe w pewnym stopniu blokują. Nie sprawdzi się to w mailowym spamie ale podczas przeglądanie stron WWW jak najbardziej. Te pozostałe 2% to sytuacja, kiedy chcemy odtworzyć film          w innym portalu niż YT. Często dodatki potrzebne do odtworzenia filmu są również przez wyżej wymienione aplikacje blokowane. Można to jednak łatwo wyłączyć  i tylko dla danej strony.

W kolejnym poście omówię modele dochodowe z reklam internetowych oraz rodzaje i formy reklamy internetowej.

Źródła:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Marketing_internetowy
http://www.seo24.com.pl/1,2,marketing,18,co_to_jest_e-marketing.html

44 komentarze:

  1. Hej! bardzo ważne teksty tutaj poruszasz! Ja sam korzystam z google adwords plus pozycjonowanie strony. Od tego momentu mój sklep nabrał kolorów! Mnóstwo odwiedzin i do tego płacę jeśli ktoś wejdzie przez link promowany

    OdpowiedzUsuń
  2. Linkbuilding i pozycjonowanie nie jest tak prosta sprawa jak wielu może się początkowo wydawać. Boty Google,są bardzo dokładne w swoich poszukiwaniach treści w internecie i tylko dobrze zrobione liki są w stanie wpłynąć na pozycjonowanie. Początkowo sam próbowałem coś zdziałać w kwestii pozycjonowania, ale ostatecznie wybrałem się do Wrocławskiej firmy Fox Strategy, specjalizującej się w SEO. Nie tylko pomagają zoptymalizować stronę, ale też prowadzą systematycznie audyt usability oraz nadzorują pozycję strony w rankingu Google i na bieżąco szukają pomysłów na poprawę pozycji strony

    OdpowiedzUsuń
  3. Zgadzam się z przedmówcą, marketing, w tym oczywiście pozycjonowanie stron nie należy do łatwych. Trzeba mieć sporą wiedzę oraz przede wszystkim doświadczenie które pozwoli osiągnąc zamierzone efekty w krótkim czasie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wydaje mi się, że jesli chodzi o marketing internetowy i jakiekolwiek działania reklamowe, to najlepiej jest korzystać z usług doświadczonych agencji reklamowych. Agencje takie jak ta https://fabrykamarketingu.pl/seo-pozycjonowanie/ wiedzą jak dobrać odpowiednia kampanię, tak aby dla danej strony przyniosła ona jak najlepszy efekt. trzeba im po prostu zaufać

      Usuń
  4. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  5. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jeśli szukalibyście informacji na temat poszczególnych form reklamy internetowej, proponowałbym zajrzeć na portal internetowy http://adnext.pl/, który jest w 100% poświęcony tematyce reklamy w sieci. Jestem pewny, że dzięki niemu dowiecie się wielu, ciekawych informacji.

    OdpowiedzUsuń
  7. Wiadomo, że taka forma reklamy świetnie się obecnie spisuje. Sprawdźcie sobie tu porady od https://sfeo.agency/blog/optymalizacja-seo-karty-produktowej-w-e-commerce/ na tematy związane z SEO.

    OdpowiedzUsuń
  8. Chcąc zareklamować się w sieci warto w pierwszej kolejności zainteresować się reklamą w social mediach - firm, które są w niej wyspecjalizowane nie brakuje. Te: http://tearsofjoy.pl/social-media-marketing/ jest jedną z nich.

    OdpowiedzUsuń
  9. A w jaki sposób pozyskujecie nowego klienta? Ja powiem szczerze, że ułatwia mi to korzystanie ze strony, a konkretnie z narzędzia https://push-ad.com/pl/blog/powiadomienia-push-w-sluzbie-twojego-biznesu/ które do moich klientów i osób odwiedzających stronę wysyła powiadomienia.

    OdpowiedzUsuń
  10. Witam. Ja mam pytanie, czy bardziej Waszym zdaniem opłaca się zainwestować w SEO czy PPC? Chodzi o zupełnie nową witrynę, stronę sprzedażową. Zainteresowała mnie między innymi oferta, która prezentuje Kamil Demidowski. Co byście doradzili z Waszego doświadczenia?

    OdpowiedzUsuń
  11. Słuchajcie, moim zdnaiem jeśli chodzi o reklamę w internecie, bardzo skuteczne są takie rozwiązania jak kampanie adwords. Oczywiście nie każdy musi się na tym znać, ale jesli chcielibyście spróbować, to polecam wam sprawdzić ten artykuł https://podstawybiznesu.pl/jak-korzystac-z-adwords-aby-kampanie-generowaly-realne-zyski/ . jest tu wiele przydatnych informacji na ten temat

    OdpowiedzUsuń
  12. Na pewno są skuteczne, ale reklamę powinno się dywersyfikować. A że to do łatwych zadań nie należy, jednak lepiej podjąć się współpracy z fachową agencją np. Green Parrot , która dołoży wszelkich starań, aby zrealizować jak najbardziej efektywne kampanie

    OdpowiedzUsuń
  13. Skoro jesteśmy już w temacie marketingu, to jakie macie zdanie na temat grywalizacji? Sporo na ten temat czytałam w sieci, między innymi na stronie http://adnext.pl/walczysz-o-uwage-odbiorcy-zapominasz-o-zaangazowaniu-jak-pomoze-ci-grywalizacja/i wydaje mi się, że jest to świetny sposób na to, aby przyciągnąć do siebie klientów.

    OdpowiedzUsuń
  14. Jestem pod wrażeniem. Bardzo ciekawie napisany artykuł.

    OdpowiedzUsuń
  15. Artykuł bardzo ciekawy i na pewno wiele wnoszący do tematu pozycjonowania stron. uważam, że w tej kwestii bardzo ważne sa także social media i nie powinno się zapominać o reklamie umieszczanej właśnie tam. Na pewno jakaś doświadczona agencja http://www.ezotic.pl/pozycjonowanie-stron-internetowych-co-nowego-w-algorytmach-google/, będzie w stanie dobrać odpowiednią kampanię dla każdej strony.

    OdpowiedzUsuń
  16. Prawda taka, że bez dobrze wypozycjonowanej strony nie ma szans, by była ona wysoko w wynikach wyszukiwania. Dlatego trzeba pamiętać , aby prowadzić takie działania, osobiście polecam kontakt z firmą www.seomamut.pl , która świadczy fachowe usługi z pozycjonowania stron

    OdpowiedzUsuń
  17. U podstaw wszystkich moich kampanii reklamowych w internecie leży pozycjonowanie. Odkąd korzystam z usług pozycjonerskich https://dolp.pl/pozycjonowanie-stron-www/, odnotowałem znaczny przyrost odwiedzin w moim sklepie, a co za tym idzie wzrost sprzedaży. Szczerze polecam zainwestować już na początku w pozycjonowanie każdemu, kto planuje rozpocząć działalność w internecie. Na pozytywne efekty pozycjonowania nie trzeba długo czekać :).

    OdpowiedzUsuń
  18. Jeżeli na własną rękę wykonujemy reklamę w internecie to jedyna opcja metodą prób i błędów, a jeżeli chcemy mieć pewność, że reklama będzie skuteczna, to warto poczytac poradnik dla początkujących https://finansowymistrz.pl/formy-i-narzedzia-marketingu-internetowego-przewodnik-dla-poczatkujacych/ poznamy narzędzia i formy reklamy.

    OdpowiedzUsuń
  19. Szybko i łatwo można stworzyć coś fajnego w ramach reklamy naszej firmy. Sam długo zastanawiałem się nad czymś idealnym i w końcu się zdecydowaliśmy. Oprócz marketingu internetowego wybieramy reklamę w formie odzieży reklamowej. Przekonała nas do tego firma https://www.odziezdoreklamy.pl/16-swetry jakością swoich usług.

    OdpowiedzUsuń
  20. Jak najbardziej marketing internetowy jest bardzo fajnym sposobem na dobrą promocję naszego biznesu w sieci. Jego formy zostały doskonale opisane w http://emeryturapomostowa.pl/krotki-przewodnik-po-najwazniejszych-formach-marketingu-internetowego/ i jestem zdania, że umiejętne ich wykorzystanie da na pewno pozytywny efekt.

    OdpowiedzUsuń
  21. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  22. Niewątpliwie, marketing internetowy rządzi się swoimi prawami. Wiele przydatnych informacji w tym temacie można znaleźć na blogu o marketingu https://marketing-portal.pl/ . Blog ten dostarcza wiele cennych informacji z branży i ciekawych poradników.

    OdpowiedzUsuń
  23. Wydaje mi się, że warto jest się w tym temacie zainteresować takim rozwiązaniem jak opisana tutaj https://push-ad.com/blog/marketing-automation-co-to-jest automatyzacja marketingu. Jeśli szukacie właśnie na ten temat informacji, jak najbardziej polecam wam tutaj zajrzeć

    OdpowiedzUsuń
  24. Marketing internetowy to teraz podstawa. Są różne działania marketingowe, tylko kwestia czy to wystarczy. Dobrze mieć to wszystko przemyślane, na co warto postawić. Dlatego ja bym doradził pomoc http://blog.sklep.pl/ w tym temacie. Ich wiedza i doświadczenie zmierza do optymalizacji działań, obniżenia kosztów, to na co między innymi stawiają to dobry content. Dlatego warto na nich polegać.

    OdpowiedzUsuń
  25. Bardzo ważnym elementem jest pozycjonwanie

    OdpowiedzUsuń
  26. Najlepszą formą reklamy jest połączenie zarówno marketingu reklamowego jak i stacjonarnego reklamowania produktów za pomocą materiałów POS. Niedawno złożyłam zamówienie w firmie Exposite, która zajmuje się produkcją szaf reklamowych, które były potrzebne do mojego sklepu. Reklama internetowa czy telewizyjna zapada nam w pamięci ale dopiero widok tego produktu może faktycznie skusić konsumenta do zakupu.

    OdpowiedzUsuń
  27. Jeżeli poważnie się myśli o prowadzeniu biznesu to najlepiej zgłosić się do profesjonalistów od reklamy. Z opinii, które słyszałam wywnioskowałam, że bardzo dobrze takie działania prowadzi Nakatomi. W końcu chodzi o skuteczne zbudowanie wizerunku w internecie. Ten zespół tworzy rozwiązania marketingowe dla wielu różnych firm i to na całym świecie. Więc chyba warto zlecić im takie zadanie.

    OdpowiedzUsuń
  28. Jest wiele dzisiaj sposobów na to, aby wypromować się skutecznie w internecie. Dobra agencja marketingowa najlepiej będzie wiedziała jakie podjąć techniki, jakie opracować strategie do poszczególnych firm. W końcu każdy ma inne oczekiwania, inne potrzeby względem reklamy.

    OdpowiedzUsuń
  29. Szeroko pojęty marketing internetowy jest niezwykle ważny. Są różne działania marketingowe na które warto stawiać. Niezwykle ważne jest pozycjonowanie. Możecie sobie na https://brandbay.pl/blog/jak-pozycjonowac-sklep-internetowy/ zgłębić ten temat. Moim zdaniem bardzo przydatna wiedza.

    OdpowiedzUsuń
  30. Skuteczne wypromowanie marki w internecie to najlepszy sposób na osiągnięcie sukcesu. Aby kampania była jak najbardziej skuteczna warto zlecić jej przeprowadzenie profesjonalnej agencji.
    https://pryzmat.media/

    OdpowiedzUsuń
  31. Działania w sieci powinny przede wszystkim obejmować pozycjonowanie strony https://greenparrot.pl/nasza-oferta/pozycjonowanie-stron-internetowych/katowice/ . Jeśli będzie ona się wyświetlać możliwie wysoko to znaczna ilość nowych klientów może wejść i zobaczyć czym się zajmujemy, jak działamy. Rośnie sprzedaż, zainteresowanie marką.

    OdpowiedzUsuń
  32. Ciekawy wpis :)

    Pozycjonowanie sklepu internetowego jest kluczowym elementem reklamy w dzisiejszych czasach.

    Polecam zapoznać się z poniższą ofertą
    https://www.scorise.com/pl/pozycjonowanie-sklepu-internetowego-e-commerce/

    Wyższa sprzedaż gwarantowana!

    Super blog, będę zaglądać częściej.

    OdpowiedzUsuń
  33. Marketing internetowy i SEO to stała obserwacja tego co działa, a co trzeba poprawić. Trzeba też myśleć nad tym, czego poszukuje użytkownik, a nie tylko, jak działają roboty Google. Tu masz wskazówki na skuteczne pozycjonowanie stron we Wrocławiu Warto przeczytać.

    OdpowiedzUsuń
  34. Poruszyłeś bardzo ciekawy temat, marketing firmy jest bardzo ważny. Dlatego należy jak najlepiej go przeprowadzić np. zatrudniając agencję SEO, która się zajmie pozycjonowanie strony.

    OdpowiedzUsuń
  35. Dlatego pozycjonowanie swoich stron jest tak ważne. Dzięki darmowe wizytówki internetowe natomiast możecie założyć własną wizytówkę w mniej niż 5 minut!

    OdpowiedzUsuń
  36. Dobrym sposobem na reklamę jest pozycjonowanie stron internetowych. Myślałeś o tym?

    OdpowiedzUsuń
  37. Wybór odpowiednich strategii marketingowych jest kluczowy dla sukcesu każdej firmy. Jedną z popularnych strategii jest marketing treści, który polega na tworzeniu wartościowych i angażujących treści, które przyciągają uwagę klientów. Inne skuteczne podejścia to marketing influencerów, gdzie współpraca z wpływowymi osobami z branży może zwiększyć widoczność marki. Ponadto, warto inwestować w reklamy online, takie jak Google Ads czy reklamy na mediach społecznościowych. Analiza danych i monitorowanie wyników są nieodłącznymi elementami skutecznych strategii marketingowych.

    OdpowiedzUsuń
  38. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  39. Marketing internetowy to obecnie podstawa każdej dobrze działającej firmy. Jedną z takich agencji jest. SITAB.

    OdpowiedzUsuń
  40. Warto zainwestować w marketing, dzięki temu moja firma odżyła.

    Zapraszam do mnie: Rowery elektryczne powystawowe outlet

    OdpowiedzUsuń
  41. Czy zastanawiałeś się, jak skutecznie dotrzeć do potencjalnych klientów, którzy już mieli kontakt z Twoją marką? Nasz remarketing Warszawa to rozwiązanie! Wykorzystaj tę strategię, aby ponownie zwrócić uwagę użytkowników i zachęcić je do podjęcia pożądanych działań.

    OdpowiedzUsuń

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.