Multimedia to zestaw takich form jak audio, wideo, animacja, tekst, obrazy statyczne i interaktywność. Służą rozrywce, ale bardziej rozbudowane są wykorzystywane komercyjnie np. w reklamie. Chociaż reklama i rozrywka się nie wykluczają, ale to chyba już wszyscy wiemy.
Opowiem wam o kilku takich akcjach, które zapadły mi w pamięć.
http://alfalfastudio.com/ |
Europe. It’s Just Next Door - to akcja promocyjna, która jest jednym z moich ulubionych przykładów wykorzystania multimediów w reklamie. SNFC to francuski przewoźnik kolejowy, który wraz z agencją TBWA/Paris stworzył akcję zapadającą głęboko (i na długo w pamięć - akcja miała miejsce w 2013 roku, a ja dalej o niej pamiętam!), Generalnie chodziło o usługi kolejowe świadczone w wybranych krajach europy. Najwspanialsze jest jednak to, że "Europa" faktycznie okazała się być zaraz za drzwiami. Dość sztampowe hasło reklamowe, ale sama realizacja sprawiła, że stało się niesamowite. W centrach kilku europejskich miast stanęły kolorowe drzwi „prowadzące” do jednego z pięciu europejskich miast: Brukseli, Stuttgartu, Genewy, Mediolanu czy Barcelony. Firma zlecająca akcję mówiła o samym projekcie tak:
Celem jest zwrócenie uwagi na tworzenie wzajemnych powiązań miedzy Europejczykami oraz to, że wraz z rozwojem transportu i technologii możemy stać się sobie coraz bliżsi. Wycieczka do innego kraju, nawet tego oddalonego o tysiące kilometrów nie jest już wyzwaniem i marzeniem nie do spełnienia.
Zabawa była dostępna tak szerokiej publiczności, dzięki zaawansowanemu połączeniu satelitarnemu w czasie rzeczywistym i specjalnych ekranach LED dostosowanymi do kształtu drzwi. Jak widać na filmiku zabawa była przednia :) Zresztą... wszyscy kochamy multimedia! :)
PaAgata
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.