wtorek, 23 lutego 2016

Wizualna strona reklamy czyli nowy wymiar portali społecznościowych


 (http://vfxindia.co.in/viscom.html)

Komunikowanie się za pomocą wizualizacji, filmów i mediów społecznościowych stało się naszą codziennością. To sposób w jaki kontaktujemy się z rodziną czy przyjaciółmi i tego samego oczekujemy od przedstawicieli firm. Chcesz mnie poznać, coś mi opowiedzieć, a może sprzedać? Znajdziesz mnie na Facebooku. Portale społecznościowe stały się miejscem spotkań z marką. Analizy wykazują, że komunikaty prasowe, które zawierają elementy multimedialne generują więcej odsłon. Dlaczego tak się dzieje? Powodów jest kilka, a każdy z nich wystarczająco dobry, by nie ignorować tego sposobu rozpowszechniania treści. Przede wszystkim zawartość multimedialna podlega szerszemu rozpowszechnieniu niż sam komunikat, ze względu na jej specyficzną, przyciągającą uwagę formę. Dodatkowo każdy element przekazu multimedialnego może być dystrybuowany oddzielnie i przyciągać własną publiczność. Użytkownicy znacznie chętniej udostępniają i komentują treści wizualne takie jak zdjęcia, filmy wideo czy slajdy. Warstwa tekstowa stanowi jedynie niewielki fragment wszystkich udostępnień i ma dużo mniejszą siłę rażenia. Zależność ta coraz częściej wykorzystywana jest przez nadawców komunikatów prasowych, którzy wszelkimi siłami starają się przyciągnąć uwagę czytelnika. Badania PR-owe przeprowadzone przez PR Newswire wykazały, że informacje prasowe ze zdjęciami uzyskały 104% więcej uwagi niż przeciętny post. Nawet najbardziej chwytliwe hasło reklamowe zaginie w gąszczu wiadomości jeśli nie opatrzymy go odpowiednio dobranym zdjęciem. Świetnym przykładem wykorzystania fotografii w identyfikacji wizualnej jest biuro prasowe Brussels Airlines. Umieszczanie zdjęć na platformie Prezly, pozwala konsumentowi zapoznać się z firmą, wzbudza zaufanie i jest „furtką” do ciekawego i intrygującego świata pracowników linii.


Kolejnym istotnym argumentem jest fakt, że pliki multimedialne posiadają dwa razy dłuższy okres „przydatności do spożycia”. Dawniej większość komunikatów prasowych dostępna była w Internecie przez kilka dni, dzisiaj dzięki łączeniu ich z treściami multimedialnymi można znacznie wydłużyć ich żywotność. A co z kosztami ? Okazuje się, że stworzenie dobrego filmu promocyjnego nie musi pociągać za sobą wielkich sum pieniędzy. Ważne jest aby były proste, stosunkowo krótkie i generowały chęć zabawy. Dobry nakręcony film wideo jest również świetnym sposobem na opowiedzenie historii marki. Prawie 10- minutowy film firmy Dr. Martens, w którym mowa jest o innowacji, klasie robotniczej i buncie przekształconym w ikonę współczesnej mody.



Udana strategia PR-owa powinna dostarczać jak najwięcej niezapomnianych wrażeń grupie docelowej, angażować ich w działania promocyjne. Multimedia stanowią odpowiedź na te potrzeby, zachęcają konsumentów do działania, zapewniają większy feedback oraz zwiększają zapamiętywalność. Pomagają w budowaniu pozytywnego wizerunku marki, która jest wrażliwa na potrzeby konsumenta i staje się elementem świata realnego, jest blisko, tuż obok – na Facebooku. Istotną kwestią jest dostosowanie komunikatów multimedialnych nie tylko do wizerunku firmy, ale też do specyfiki danej platformy komunikacji, a także jej możliwości technicznych ( laptop, smartfon, tablet). Reklamodawcy muszą być pewni, że informacje prasowe będą czytelne i możliwe do udostępniania na różnego rodzaju urządzeniach. Konsument odwdzięczy nam się swoim zaangażowaniem, a to da wymierny efekt i korzyści dla marki.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.