(http://vfxindia.co.in/viscom.html)
Komunikowanie się za pomocą
wizualizacji, filmów i mediów społecznościowych stało się naszą
codziennością. To sposób w jaki kontaktujemy się z rodziną
czy przyjaciółmi i tego samego oczekujemy od przedstawicieli firm.
Chcesz mnie poznać, coś mi opowiedzieć, a może sprzedać?
Znajdziesz mnie na Facebooku. Portale społecznościowe stały się miejscem spotkań z marką. Analizy wykazują, że komunikaty
prasowe, które zawierają elementy multimedialne generują więcej
odsłon. Dlaczego tak się dzieje? Powodów jest kilka, a każdy z
nich wystarczająco dobry, by nie ignorować tego sposobu rozpowszechniania treści. Przede wszystkim zawartość
multimedialna podlega szerszemu rozpowszechnieniu niż sam komunikat,
ze względu na jej specyficzną, przyciągającą uwagę formę.
Dodatkowo każdy element przekazu multimedialnego może być
dystrybuowany oddzielnie i przyciągać własną publiczność.
Użytkownicy znacznie chętniej udostępniają i komentują treści
wizualne takie jak zdjęcia, filmy wideo czy slajdy. Warstwa tekstowa
stanowi jedynie niewielki fragment wszystkich udostępnień i ma dużo
mniejszą siłę rażenia. Zależność ta coraz częściej
wykorzystywana jest przez nadawców komunikatów prasowych, którzy
wszelkimi siłami starają się przyciągnąć uwagę czytelnika.
Badania PR-owe przeprowadzone przez PR Newswire wykazały, że
informacje prasowe ze zdjęciami uzyskały 104% więcej uwagi niż
przeciętny post. Nawet najbardziej chwytliwe hasło reklamowe
zaginie w gąszczu wiadomości jeśli nie opatrzymy go odpowiednio
dobranym zdjęciem. Świetnym przykładem wykorzystania fotografii w
identyfikacji wizualnej jest biuro prasowe Brussels Airlines.
Umieszczanie zdjęć na platformie Prezly, pozwala konsumentowi
zapoznać się z firmą, wzbudza zaufanie i jest „furtką” do
ciekawego i intrygującego świata pracowników linii.
Kolejnym istotnym argumentem jest fakt,
że pliki multimedialne posiadają dwa razy dłuższy okres
„przydatności do spożycia”. Dawniej większość komunikatów
prasowych dostępna była w Internecie przez kilka dni, dzisiaj
dzięki łączeniu ich z treściami multimedialnymi można znacznie
wydłużyć ich żywotność. A co z kosztami ? Okazuje się, że
stworzenie dobrego filmu promocyjnego nie musi pociągać za sobą
wielkich sum pieniędzy. Ważne jest aby były proste, stosunkowo
krótkie i generowały chęć zabawy. Dobry nakręcony film wideo
jest również świetnym sposobem na opowiedzenie historii marki. Prawie 10- minutowy film firmy Dr. Martens, w którym mowa jest o innowacji, klasie robotniczej i buncie przekształconym w ikonę współczesnej mody.
Udana strategia PR-owa powinna
dostarczać jak najwięcej niezapomnianych wrażeń grupie docelowej,
angażować ich w działania promocyjne. Multimedia stanowią
odpowiedź na te potrzeby, zachęcają konsumentów do działania,
zapewniają większy feedback oraz zwiększają zapamiętywalność.
Pomagają w budowaniu pozytywnego wizerunku marki, która jest
wrażliwa na potrzeby konsumenta i staje się elementem świata
realnego, jest blisko, tuż obok – na Facebooku. Istotną kwestią jest dostosowanie
komunikatów multimedialnych nie tylko do wizerunku firmy, ale też
do specyfiki danej platformy komunikacji, a także jej możliwości
technicznych ( laptop, smartfon, tablet). Reklamodawcy muszą być
pewni, że informacje prasowe będą czytelne i możliwe do
udostępniania na różnego rodzaju urządzeniach. Konsument
odwdzięczy nam się swoim zaangażowaniem, a to da wymierny efekt i
korzyści dla marki.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.