W
Internecie z reklamami spotykamy się na każdym kroku. Jest to
obecnie medium, w którym jest ich najwięcej. Bez wątpienia mogę
powiedzieć, że są one często bardzo nachalne. Kto z nas nie
denerwuje się na widok wyskakujących okien z reklamami? I to
właśnie one zamiast przekonywać nas, abyśmy skorzystali z usług
lub produktów reklamowanych wywołują u nas zupełnie odwrotny
efekt do zamierzonego – niepohamowaną złość. Reklamy atakują
nas wszędzie niezależnie od tego, czy tylko chcemy sprawdzić
pocztę, czy oglądamy film online, korzystamy z komunikatorów czy
też po prostu chcemy pobuszować w Internecie - zewsząd otaczają
nas wyskakujące okienka. Bardzo często nawet nie zwracamy uwagi
czego ten komunikat dotyczy i nerwowo chcemy je zamknąć poszukując
krzyżyka, którego zawsze jak na złość nie możemy znaleźć. Z
czystym sumieniem mogę powiedzieć, że nienawidzę przekazów
nadawanych w ten sposób, a do tego często przez efekty dźwiękowe,
jakimi nas bombardują przyprawiają mnie one wręcz o palpitacje
serca. Tego typu reklamy naprawdę potrafią zirytować, tym
bardziej, że ich twórcy bardzo często w oscentacyjny sposób
ukrywają wspomniany „krzyżyk” tak, abyśmy mimowolnie zmuszeni
byli dłużej przyglądać się migającemu okienku. W
kategorii tych irytujących multimediów wymienić możemy:
- Promocja online
- Reklama graficzna
- Reklama video
- Reklama w poczcie elektronicznej
- Reklama dźwiękowa
1. Promocja
online
Reklama
internetowa kojarzy nam się głównie z bannerami i formatami
graficznymi. Istnieją jeszcze ogłoszenia w przeglądarce, drobne
anonse i ogłoszenia promocyjne. Trudno wskazać, które z nich jest
najlepszą formą. Najważniejsze jednak jest, aby w całej kampanii
zdefiniować cel, mamy tu na myśli budowanie wizerunku, działanie
mające na celu wzrost sprzedaży zarówno w internecie jak i w
sklepach. Ważne również jest pozyskanie dużej liczby kontaktów,
w tym przypadku wysyłane są różnego rodzaju e-maile z ofertą,
akwizycja telefoniczna lub osobista. Internauta bardzo często z
czystej ciekawości zagląda na reklamowany link, można powiedzieć,
że jest to równoznaczne z wizytą w sklepie – wejdzie, rozejrzy
się, być może coś kupi. Potencjalny klient mimo tego, że nic nie
kupi ma kontakt z reklamowaną marką.
2. Reklama
graficzna
Jest to najstarsza forma
reklamy w sieci. Pierwszym nośnikiem informacji był banner
graficzny. Wraz ze wzrostem możliwości technologicznych oraz
szybkości łączy internetowych zaczęły pojawiać się promocje o
charakterze inwazyjnym, ponieważ twórcy mięli więcej możliwości
do stworzenia kampanii. Do najpopularniejszych reklam graficznych
należą:
- Banner – charakterystyczny format wydłużonego prostokąta umieszczany jest zazwyczaj w górnej części witryny
- Banner śródtekstowy – najczęściej umieszczany pomiędzy akapitami tekstu lub z prawej strony. Nie jest formą inwazyjną.
- Billboard, megabanner, superbanner – obecnie najpopularniejsza forma reklamy internetowej, który stosowany jest w różnych typach kampanii.
- Button – jest formą sprzedawaną bardzo często w modelu Flat Fee, oznacza to, że klient wykupuje stałą obecność reklamy. Dodatkowy stały element strony www.
- Brandmark, shaped pop – up – ma przyciski do maksymalizacji, minimalizacji oraz zamykania animacji.
- Skyscraper – reklama znajdująca się z boku serwisu, najczęściej po prawej stronie. Jest o wiele dłużej widoczna.
- Wide skryscraper – posiada większą powierzchnię niż zwykły skyscraper.
- Toplayer, Flying ad, floating ad, layered ad, DHTML – emitowana w dowolnym miejscu strony internetowej zazwyczaj w formie animacji z możliwością dołączenia dźwięku lub utworu. Trudna do ominięcia przez internautów.
- Stitial – pełno ekranowa reklama z animacją wyświetlaną w czasie przechodzenia użytkownika między poszczególnymi stronami.
- Watermark – wyświetla się w całej witrynie pod jej treścią, emitowana przez krótki czas, maksymalnie 1 dzień.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.