Strony

sobota, 9 maja 2015

Irytujące multimedia, czyli reklama w Internecie część I

W Internecie z reklamami spotykamy się na każdym kroku. Jest to obecnie medium, w którym jest ich najwięcej. Bez wątpienia mogę powiedzieć, że są one często bardzo nachalne. Kto z nas nie denerwuje się na widok wyskakujących okien z reklamami? I to właśnie one zamiast przekonywać nas, abyśmy skorzystali z usług lub produktów reklamowanych wywołują u nas zupełnie odwrotny efekt do zamierzonego – niepohamowaną złość. Reklamy atakują nas wszędzie niezależnie od tego, czy tylko chcemy sprawdzić pocztę, czy oglądamy film online, korzystamy z komunikatorów czy też po prostu chcemy pobuszować w Internecie - zewsząd otaczają nas wyskakujące okienka. Bardzo często nawet nie zwracamy uwagi czego ten komunikat dotyczy i nerwowo chcemy je zamknąć poszukując krzyżyka, którego zawsze jak na złość nie możemy znaleźć. Z czystym sumieniem mogę powiedzieć, że nienawidzę przekazów nadawanych w ten sposób, a do tego często przez efekty dźwiękowe, jakimi nas bombardują przyprawiają mnie one wręcz o palpitacje serca. Tego typu reklamy naprawdę potrafią zirytować, tym bardziej, że ich twórcy bardzo często w oscentacyjny sposób ukrywają wspomniany „krzyżyk” tak, abyśmy mimowolnie zmuszeni byli dłużej przyglądać się migającemu okienku. W kategorii tych irytujących multimediów wymienić możemy:
  1. Promocja online
  2. Reklama graficzna
  3. Reklama video
  4. Reklama w poczcie elektronicznej
  5. Reklama dźwiękowa

1. Promocja online
Reklama internetowa kojarzy nam się głównie z bannerami i formatami graficznymi. Istnieją jeszcze ogłoszenia w przeglądarce, drobne anonse i ogłoszenia promocyjne. Trudno wskazać, które z nich jest najlepszą formą. Najważniejsze jednak jest, aby w całej kampanii zdefiniować cel, mamy tu na myśli budowanie wizerunku, działanie mające na celu wzrost sprzedaży zarówno w internecie jak i w sklepach. Ważne również jest pozyskanie dużej liczby kontaktów, w tym przypadku wysyłane są różnego rodzaju e-maile z ofertą, akwizycja telefoniczna lub osobista. Internauta bardzo często z czystej ciekawości zagląda na reklamowany link, można powiedzieć, że jest to równoznaczne z wizytą w sklepie – wejdzie, rozejrzy się, być może coś kupi. Potencjalny klient mimo tego, że nic nie kupi ma kontakt z reklamowaną marką.
2. Reklama graficzna
Jest to najstarsza forma reklamy w sieci. Pierwszym nośnikiem informacji był banner graficzny. Wraz ze wzrostem możliwości technologicznych oraz szybkości łączy internetowych zaczęły pojawiać się promocje o charakterze inwazyjnym, ponieważ twórcy mięli więcej możliwości do stworzenia kampanii. Do najpopularniejszych reklam graficznych należą:
  • Banner – charakterystyczny format wydłużonego prostokąta umieszczany jest zazwyczaj w górnej części witryny
  • Banner śródtekstowy – najczęściej umieszczany pomiędzy akapitami tekstu lub z prawej strony. Nie jest formą inwazyjną.
  • Billboard, megabanner, superbanner – obecnie najpopularniejsza forma reklamy internetowej, który stosowany jest w różnych typach kampanii.
  • Button – jest formą sprzedawaną bardzo często w modelu Flat Fee, oznacza to, że klient wykupuje stałą obecność reklamy. Dodatkowy stały element strony www.
  • Brandmark, shaped pop – up – ma przyciski do maksymalizacji, minimalizacji oraz zamykania animacji.





  • Skyscraper – reklama znajdująca się z boku serwisu, najczęściej po prawej stronie. Jest o wiele dłużej widoczna.
  • Wide skryscraper – posiada większą powierzchnię niż zwykły skyscraper.
  • Toplayer, Flying ad, floating ad, layered ad, DHTML – emitowana w dowolnym miejscu strony internetowej zazwyczaj w formie animacji z możliwością dołączenia dźwięku lub utworu. Trudna do ominięcia przez internautów.
  • Stitial – pełno ekranowa reklama z animacją wyświetlaną w czasie przechodzenia użytkownika między poszczególnymi stronami. 



  • Watermark – wyświetla się w całej witrynie pod jej treścią, emitowana przez krótki czas, maksymalnie 1 dzień.






Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.