Otwierając filmik na YouTube, zazwyczaj wyłączamy dźwięk lub jaknajszybciej naciskamy „Pomiń”, kiedy przed nim włączają się reklamy. Jednakże na pewno napotkałeś się też na filmiki reklamowe, które obejrzałeś do końca: marketologom udało się zasłużyć na Twoją uwagę. Na czym polega sukces tych reklam?
Dzisiaj brendy i agencje cały czas uczą się wykorzystywać nowe wideoformaty, aby przyciągnąć uwagę odbiorcy, przecież wszyscy są już przyzwyczajeni do reklam. Należy pamiętać, że wideo nie jest tylko opowieścią o produkcie. Jest to dialog brendu z audytorium docelowym. Od tego, jak dobrze brend zna swoje audytorium, zależy język tego dialogu – czyli po prostu jakie wideo obejrzy odbiorca.
Kiedy brend proponuje do obejrzenia niestandardowy materiał wysokiej jakości, mówi to o tym, że rozmawia ze swoim audytorium w jednym języku, chce go rozbawić i przyciągnąć uwagę, a nie najzwyczjniej nawiązać swój produkt. Polub klienta jak samego siebie – oto główne przykazanie wideomarketingu.
Świetnym przykładem dobrej trafności przy prostym wyprodukowaniu może służyć ten spot Dove. Widać tutaj stosunek brendu do klientów, jak i rozumienie audytorium docelowego.
A co Ty myślisz o reklamach na YouTube? Może ostatnio akurat trafiłeś na spot, który nie chciało się przewinąć? Podziel się w komentarzu!
Dzisiaj brendy i agencje cały czas uczą się wykorzystywać nowe wideoformaty, aby przyciągnąć uwagę odbiorcy, przecież wszyscy są już przyzwyczajeni do reklam. Należy pamiętać, że wideo nie jest tylko opowieścią o produkcie. Jest to dialog brendu z audytorium docelowym. Od tego, jak dobrze brend zna swoje audytorium, zależy język tego dialogu – czyli po prostu jakie wideo obejrzy odbiorca.
Kiedy brend proponuje do obejrzenia niestandardowy materiał wysokiej jakości, mówi to o tym, że rozmawia ze swoim audytorium w jednym języku, chce go rozbawić i przyciągnąć uwagę, a nie najzwyczjniej nawiązać swój produkt. Polub klienta jak samego siebie – oto główne przykazanie wideomarketingu.
Świetnym przykładem dobrej trafności przy prostym wyprodukowaniu może służyć ten spot Dove. Widać tutaj stosunek brendu do klientów, jak i rozumienie audytorium docelowego.
A co Ty myślisz o reklamach na YouTube? Może ostatnio akurat trafiłeś na spot, który nie chciało się przewinąć? Podziel się w komentarzu!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.