Reklama
powinna być przede wszystkim skuteczna. Czy w Polsce warto
reklamować się na urządzeniach mobilnych? Według
badań GFK Polonia około 30% Polaków korzysta ze smartfona. Firma
badawcza Gemius poinformowała, że w marcu liczba odsłon z urządzeń
mobilnych osiągnęła w Polsce miliard miesięcznie.
Wobec
coraz silniej rosnącego wzrostu w Internecie mobilnym, firmy coraz
częściej decydują się na zainwestowanie w stworzenie nie tylko
strony www dostosowanej do telefonów komórkowych, ale również
aplikacji mobilnej. Stworzenia aplikacji wymaga co prawda dodatkowych
inwestycji, ale jak pokaże w dalszej części tekstu zdecydowanie warto.
Reklamy
Facebooka
System
reklamowy Facebooka umożliwia tworzenie reklam zachęcających do
zainstalowania aplikacji mobilnych. Ich sposób wkomponowania w
strumień aktualności zachęca do pobrania aplikacji i
reklamy takie wykazują dużą skuteczność. Reklama,
pojawiająca się w aktualnościach w telefonie komórkowym, zawiera
przekonujący nagłówek „Proponowana aplikacja” i wyraźny
przycisk „Zainstaluj teraz” spójny z szatą graficzną
Facebooka, co buduje zaufanie do aplikacji i zachęca do jej
pobrania:
Wyszukiwarka
Pierwszy
to reklamy pobrania aplikacji w wyszukiwarce. Stosujemy tutaj słowa
kluczowe zawierające słowoaplikacja lub app w
połączeniu z nazwą firmy lub produktu (np. tanie
bilety lotnicze aplikacja).
Inne składniki słów kluczowych do rozważenia to iPhone,
Android, Windows Phone, Nokia,
itd. Słowa te, w razie braku aplikacji na odpowiednie urządzenia,
mogą posłużyć jako słowa wykluczające. Reklama wyświetla się
w postaci linku do aplikacji wraz z logo i przyciskiem pobrania:
Reklamy
Display
Google
AdWords umożliwia tworzenie reklam – tekstowych i graficznych –
wyświetlających się w sieci reklamowej, w których możemy
promować pobranie aplikacji:
W
reklamach tych dostępne są wszystkie metody targetowania reklam
display w AdWords. Warto eksperymentować z różnymi metodami
kierowania reklam, łącząc np. wybrane miejsca docelowe lub
kontekst z zainteresowaniami i kryteriami demograficznymi.
Czy warto?
Według
Anny Gruszki z Codemedia. SA. Reklama w aplikacjach mobilnych jest
tańsza, niż ta na portalach, ale mniej skuteczna. Reklama mobilna
jest formą reklamy internetowej. Dzięki temu jest całkowicie
mierzalna, a dostęp do statystyk odbywa się w czasie rzeczywistym.
Problemem
jest mniej rozpoznana sytuacja na rynku. Reklamodawcy nie dysponują
precyzyjnymi i obiektywnymi danymi dotyczącymi konkretnych
aplikacji. Badanie oglądalności megapanel zlicza jedynie odsłony
wykonane za pomocą smartfona i tabletu, nie rozgraniczając, czy
użytkownik oglądał pełną, czy mobilną stronę.
Moim
zdaniem mimo pewnego ryzyka związanego z tego typu reklamą naprawdę
warto. Taka bowiem reklama daje zdecydowanie więcej korzyści niż
zagrożeń. Jest tania, łatwo dostępna, plusem jest również
atrakcyjna grupa docelowa. Internetu mobilnego w Polsce używają
przede wszystkim ludzie młodzi oraz profesjonaliści, którzy
potrzebują go do pracy. Są to dynamiczne i atrakcyjne dla
reklamodawców grupy.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.