Strony

niedziela, 10 maja 2015

Mobilna reklama

Reklama powinna być przede wszystkim skuteczna. Czy w Polsce warto reklamować się na urządzeniach mobilnych? Według badań GFK Polonia około 30% Polaków korzysta ze smartfona. Firma badawcza Gemius poinformowała, że w marcu liczba odsłon z urządzeń mobilnych osiągnęła w Polsce miliard miesięcznie.

Wobec coraz silniej rosnącego wzrostu w Internecie mobilnym, firmy coraz częściej decydują się na zainwestowanie w stworzenie nie tylko strony www dostosowanej do telefonów komórkowych, ale również aplikacji mobilnej. Stworzenia aplikacji wymaga co prawda dodatkowych inwestycji, ale jak pokaże w dalszej części tekstu zdecydowanie warto.



Reklamy Facebooka

System reklamowy Facebooka umożliwia tworzenie reklam zachęcających do zainstalowania aplikacji mobilnych. Ich sposób wkomponowania w strumień aktualności  zachęca do pobrania aplikacji i reklamy takie wykazują dużą skuteczność.  Reklama, pojawiająca się w aktualnościach w telefonie komórkowym, zawiera przekonujący nagłówek „Proponowana aplikacja” i wyraźny przycisk „Zainstaluj teraz” spójny z szatą graficzną Facebooka, co buduje zaufanie do aplikacji i zachęca do jej pobrania:



Wyszukiwarka

W wyszukiwarce Google (AdWords) możemy promować aplikację na dwa sposoby:
Pierwszy to reklamy pobrania aplikacji w wyszukiwarce. Stosujemy tutaj słowa kluczowe zawierające słowoaplikacja lub app w połączeniu z nazwą firmy lub produktu (np. tanie bilety lotnicze aplikacja). Inne składniki słów kluczowych do rozważenia to iPhone, Android, Windows Phone, Nokia, itd. Słowa te, w razie braku aplikacji na odpowiednie urządzenia, mogą posłużyć jako słowa wykluczające. Reklama wyświetla się w postaci linku do aplikacji wraz z logo i przyciskiem pobrania:



Reklamy Display

Google AdWords umożliwia tworzenie reklam – tekstowych i graficznych – wyświetlających się w sieci reklamowej, w których możemy promować pobranie aplikacji:





W reklamach tych dostępne są wszystkie metody targetowania reklam display w AdWords. Warto eksperymentować z różnymi metodami kierowania reklam, łącząc np. wybrane miejsca docelowe lub kontekst z zainteresowaniami i kryteriami demograficznymi.

Czy warto?


Według Anny Gruszki z Codemedia. SA. Reklama w aplikacjach mobilnych jest tańsza, niż ta na portalach, ale mniej skuteczna. Reklama mobilna jest formą reklamy internetowej. Dzięki temu jest całkowicie mierzalna, a dostęp do statystyk odbywa się w czasie rzeczywistym.
Problemem jest mniej rozpoznana sytuacja na rynku. Reklamodawcy nie dysponują precyzyjnymi i obiektywnymi danymi dotyczącymi konkretnych aplikacji. Badanie oglądalności megapanel zlicza jedynie odsłony wykonane za pomocą smartfona i tabletu, nie rozgraniczając, czy użytkownik oglądał pełną, czy mobilną stronę.

Moim zdaniem mimo pewnego ryzyka związanego z tego typu reklamą naprawdę warto. Taka bowiem reklama daje zdecydowanie więcej korzyści niż zagrożeń. Jest tania, łatwo dostępna, plusem jest również atrakcyjna grupa docelowa. Internetu mobilnego w Polsce używają przede wszystkim ludzie młodzi oraz profesjonaliści, którzy potrzebują go do pracy. Są to dynamiczne i atrakcyjne dla reklamodawców grupy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.