Narzędzia marketingowe
Każdy szanujący się kandydat który
poważnie podchodzi do poważnych wyborów posługuje się
różnymi metodami.
Spot - jest uznawany za najskuteczniejszą metodę promocji kandydata. Połączenie dźwięku i obrazu który dociera do masowej publiki daje ogromne pole do popisu.
Spot - jest uznawany za najskuteczniejszą metodę promocji kandydata. Połączenie dźwięku i obrazu który dociera do masowej publiki daje ogromne pole do popisu.
Bilbordy- obklejenie miasta plakatami pozwala już długo przed wyborami lansować kandydata. Potencjalny wyborca widząc kilka razy dziennie tą samą twarz przyzwyczaja się i w zamyśle autora - nabiera zaufania.

Wiece wyborcze i gadżety promocyjne - pretendent jeżdżąc swoim busem po kraju, organizuje spotkania dla wyborców, gdzie wychodzi im naprzeciw oraz rozdaje balony i długopisy bo nic jak drobny podarek nie budzi w ludziach poczucia wdzięczności. Minusem tej metody jest czasochłonność a także wąska grupa odbiorców.
Facebook, twitter - również
portale społecznościowe stały się bardzo atrakcyjnym
kąskiem dla polityków, zwłaszcza przed wyborami ich aktywność
rośnie. Pierwszy raz w Polsce bowiem marketing polityczny w
przestrzeni cyfrowej pojawił się w wyborach w 2000 roku. Blogi,
twitter, instagram i facebook dają nieograniczoną i tanią
możliwość docierania do szerokiej grupy społecznej, a także ocieplania wizerunku publikowaniem 'selfie' z wyborcami i ekspresowego dzielenia się z nimi swoimi przzemyśleniami, czy poglądami.
YouTube-po raz pierwszy
wykorzystany w kampanii wyborczej w 2008 roku. Pokazano wówczas
debatę polityczną zorganizowaną przez telewizję CNN. Internauci
mieli możliwość zadawania pytań kandydatom. YouTube jest również
używany do ocieplenia wizerunku i pokazywania bardziej ludzkiej
twarzy polityka. Na nim pokazują się rozszerzone materiały video związane z kampanią, np. relacje z wieców, czy więcej spotów wyborczych.
Koszty kampanii
W tegorocznych wyborach kandydaci na prezydenta przeznaczyli na swoje kampanie:
Bronisław Komorowski - 10mln złotych
Andrzej Duda- 10mln złotych
Janusz Korwin-Mikke - 1mln złotych
Magdalena Ogórek - 1mln złotych
Janusz Palikot - 1mln złotych
Adam Jarubas - 1mln zlotych
Paweł Kukiz - 500 tys złotych
Marian Kowalski - 50-100 tys złotych
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.