Strony

poniedziałek, 8 maja 2017

13 sposobów zmusić czytelnika kliknąć na Twój tekst

Minęły czasy, kiedy ludzie mogli sobie pozwolić na to, by usiąć się wygodnie przy kawie i na spokojnie przeczytać wiadomości w gazecie. Teraz rządzi Internet, tempo życia coraz bardziej przyspiesza, ilość informacji wzrasta. W takich warunkach nic nie może zagwarantować, że czytelnik poświęci swój czas na to, by przeczytać właśnie Twój artykuł, nawet jeśli jest bardzo dobry.

Jednak nawet mimo wszystkich trudności są sposoby zdobyć uwagę czytelnika. Trzeba tylko nauczyć się inaczej "pakować" informację. Nie wiesz, czy ktoś przeczyta twój wywiad-rzekę? Wybierz główne tematy, dobierz do każdego cytat i zrób wygodną nawigację pomiędzy tematami. Masz 50 super zdjęć? Zostaw 5, ale takich, które na pewno pozostaną w pamięci.

Oto 13 czynników, które zmuszą twoje audytorium kliknąć i - kto wie? - może nawet przeczytać do końca Twój materiał.

1. Tytuł


W internecie dobry tytuł może uratować nawet zły materiał. I na odwrót - zły tytuł prowadzi do totalnego zapomnienia treści.

2. Wybór grafiki

Ten element materiału pierwszy rzuca się w oko, dlatego potrzebuje on poważnego podejścia. Obraz musi nie tylko odzwierciedlać temat tekstu, ale zachęcać do otworzenia i przeczytania materiału. Wyższa szkoła jazdy - dobrać wizualną metaforę do twojego komunikatu, która wnosiłaby coś świeżego.

3. Ironia

Oczywiście, ironiczny sposób narracji pasuje nie do każdej informacji. Jednak dobra dawka humoru tworzy cuda, także nie warto gardzić "niepoważnym" stylem.

4. Niezwykły kąt spójrzenia
Pomyśl, co możesz dać swemu audytorium oprócz samej informacji. Dlaczego właśnie twój materiał jest warty przeczytania?

 5. Niestandardowy sposób opowiadania historii

Ten punkt bardziej odnosi się do tak zwanych longread'ów, jednak do tworzenia krótkich materiałów też należy podchodzić kreatywnie. Na przyklad, możesz eksperymentować z dużymi zdjęciami, wyróżnić cytaty wewnątrz tekstu, wykorzystywać dla niektórych fragmentów inną czcionkę...

6. Lista
Wydaje się prymitywną, a jednak to działa!
1) Lista nadaje tekstu strukturę
2) Łatwo ją zilustrować
3) Chce się jej przeczytać do końca, by niczego nie pominąć
4) Liczba w tytule przyciąga uwagę

7. Wyjaśnienie trudnego lub kontrowersyjnego tematu
To proste: informacji jest dużo, czasu jest mało, a czytelnik pragnie orientować się w temacie. Dlatego uwagę czytelnika wygrywa ten, kto wyjaśni temat prosto, krótko i interesująco.

8. Interaktywny kontent
Każdy element interaktywny, a nawet zwykłe pytanie to plus kilka sekund uwagi. Kliknij tu, aby przekonać się.

9.  Zapewnienie, że materiał czyta się szybko

Starczy dodać do tytulu magiczne słowo "krótko", by zasłużyć na dodatkowe zainteresowanie czytelników. Społeczeństwo jest przesycone informacją i nie każdy jest gotów do przeczytania ogromnej ilości tektu nawet na interesujący go temat.

10. Animacja i wideo

Co tu dużo mówić - wizualizacja rządzi!

11. Wygoda dla czytania
Zbędne elementy strony lub reklamy odciągają uwagę czytelnika, dlatego design się liczy. Im prościej, tym lepiej.

12. Silne emocje i nostalgia

Wlaśnie to, co zmusza nas lajkować memy na temat "Każdy zna to uczucie..."

13. Oczywista korzyść dla czytelnika
Jeśli tytuł zmusił kogoś kliknąć na twój tekst, to w pierwszym, w skrajnym przypadku drugim akapicie musi wiedzieć, dlaczego ma przeczytać tekst do końca. Nawet jeśli tekst wcale nie jest użyteczny, wyjaśnij, dlaczego jednak jest;)

Czy artykuł był użyteczny? Daj znać w komentarzu!

1 komentarz:

  1. W sumie jest kilka sprawdzonych sposobów na to aby zaangażować uczestnika do tego by działał na naszej stronie czy w sklepie. Tak się składa, że gdy ktoś otwiera biznes internetowy https://www.cashbill.pl/blog/ciekawostki/jak-zaczac-biznes-internetowy-wlasny-sklep-internetowy-krok-po-kroku/ to będzie dla niego najlepszą lekcją przekonać się o tym na własnym sklepie www.

    OdpowiedzUsuń

Ten wpis usycha z tęsknoty za Twoim komentarzem.